صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهره‌گیری از فناوری هسته‌ای برای کاهش ضایعات کشاورزی

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی از توسعه بهره برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت، افزایش ماندگاری و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی خبر داد.
کد خبر : 935948

به گزارش خبرگزاری آنا از وزارت جهادکشاورزی، ابوالفضل رئوفی در نشست هم‌اندیشی بهره‌گیری از فناوری‌های هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد علمی- اجرایی با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و وزارت جهادکشاورزی، افزود: در این نشست به ابعاد سلامت محوری محصولات کشاورزی (در محموله‌های صادراتی و وارداتی) توجه ویژه شده است.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: توسعه بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی با رویکرد ارتقای کیفیت و ماندگاری محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات و برخورداری از استاندارد‌های بین‌المللی صادرات، نظرات و چالش‌های بخش‌های مختلف وزارت در استفاده از فناوری پرتودهی در محصولات کشاورزی و راه‌اندازی سامانه‌های پرتودهی بررسی شد.

وی تصریح کرد: در این راستا شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های سازمان انرژی اتمی، برای همکاری و تعامل در راهبری موضوعات تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی مورد نیاز در زمینه استفاده از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی با رعایت استانداردها، الزامات، ضوابط فنی، ملی و بین‌المللی موجود اعلام آمادگی کرد.

به گفته رئوفی، در این نشست مقرر شد کارگروه‌های تخصصی با حضور نمایندگان بخش‌های اجرایی و تحقیقاتی متناظر، به منظور احصای اولویت‌های هر بخش با بررسی الزامات، ضوابط، قوانین ملی و بین‌المللی و استاندارد‌های مربوطه تشکیل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی
ارسال نظر