صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
دبیر کمیته آموزش فدراسیون پزشکی_ورزشی:

ورزشکاران می‌توانند با معرفی خود به پرامپت تمرین‌های لازم را دریافت کنند

دانشیار علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ورزشکاران می توانند با معرفی خود به پرامپت تمرین های لازم برای رشته خود را دریافت کنند.
کد خبر : 935898

شاهین صالحی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در خصوص کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی_ورزشی اظهار کرد: درحال حاضر در دنیا، هوش مصنوعی در شکل چت بات و مراحل اولیه آن است که یا شرکت Open AI و یا شرکت Google Gemini آنها را ساخته اند. باقی هوش های مصنوعی به حوزه های تخصصی مربوط می شوند. در آینده نزدیک هوش مصنوعی را در شبه انسان ها و سوپر هوش های مصنوعی خواهیم دید. البته فعلا، اکثریت چت بات هستند. با این فناوری، گردآوری اطلاعات برای افراد چه در حوزه پزشکی_ورزشی و چه در دیگر حوزه ها بسیار راحت می شود. یکی از کاربرد های هوش مصنوعی در علم پزشکی، تحلیل و آنالیز تصاویر سیتی اسکن است که می تواند به صورت دقیق وضعیت را شرح دهد.

وی درباره پرامپت نویسی افزود: موضوع مهم دیگر پرامپت ها هستند که جملات و دستورات را از ما دریافت می کنند و بر اساس همان جملات اطلاعاتی به ما می دهند. هر چه مطالب قوی تری به آن بدهیم، سطح دسته بندی و پاسخ های آن نیز بهبود پیدا می کند. پرامپت نویسی اصولی دارد. اولین نکته این است که خودمان را برای آن معرفی کنیم. اگر در حوزه پزشکی ورزشی اطلاعاتی می خواهید باید خود را به صورت کامل معرفی کنید. به عنوان مثال بگوییم که من متخصص ورزشی هستم و یا دانش آموز دبیرستانی هستم و باتوجه به نیاز من اطلاعات متناسب به من بدهد. قطعا نیاز ها با یکدیگر متفاوت است و او تفاوت ها را در نظر می گیرد.

دبیر کمیته آموزش فدراسیون پزشکی- ورزشی ادامه داد: دومین نکته این است که اگر اطلاعات دقیق تری می خواهیم باید به شکل جزئی تری نیاز های خود را طرح کنیم. به عنوان مثال اگر فردی دچار بیماری دیابت است و سوالاتی درباره داروهای خود دارد، باید به صورت جزئی توضیح دهد که دارویی که می خواهد باید تزریقی باشد یا خوراکی و دیگر اطلاعات را به صورت دقیق بدهد. حتی ورزشکارانی که سوالاتی دارند، باید به صورت کاملا جزئی، رشته خود و سوال خود را شرح دهند. به عنوان مثال باید بگویند که من ورزشکار رشته دوومیدانی هستم و می خواهم بدانم تمرینات هوازی  متناسب با دوی ۵۰۰ متر چه هستند؟ در ضمن باید درخواست کنیم که پاسخ را باتوجه به جدیدترین پروتکل ها بدهد. هرچه معرفی ما دقیق تر باشد اطلاعات نیز دقیق تر خواهد بود و هر چه اطلاعات گنگ تر باشد اطلاعاتی که دریافت می کنیم نیز نامفهوم خواهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر