صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

جشنواره شعر علی‌اکبر (ع) تلاشی نوین برای زنده‌نگه‌داشتن ارزش‌های مذهبی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد گفت: جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) فرصتی بی‌نظیر برای معرفی مفاهیم والای امامت و مهدویت در جامعه است.
کد خبر : 935870

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد در نشست این شورا با غلامعلی مدیح دبیر تخصص جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اظهار کرد: این جشنواره فرصتی بی‌نظیر برای تقویت فضای فرهنگی و دینی شهر و معرفی مفاهیم والای امامت و مهدویت در جامعه است.

وی با ابراز خشنودی از زمان انتخاب شده برای این جشنواره در تقویم فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که از ۱۳ رجب (ولادت امیرالمؤمنین) تا ۱۵ شعبان (ولادت امام زمان) است، عنوان کرد: آن را به فال نیک گرفته و جای چنین موضوعاتی در برنامه‌های فرهنگی شهر خالی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به ارتباطی که این جشنواره با امامت و مهدویت دارد، افزود: این جشنواره نیمه شعبان برگزار می‌شود و می‌تواند مکملی برای برنامه‌های دیگر باشد. چنین رویداد‌هایی فضای مناسبی برای رشد و توسعه فرهنگ دینی و مذهبی ایجاد کرده و می‌تواند نقطه عطفی در فعالیت‌های فرهنگی استان باشد.

حیدری با بیان مبحث زیارت جامعه کبیره که در جشنواره مورد توجه قرار گرفته، گفت: این موضوع به غنای آثار این جشنواره خواهد انجامید. توجه به این متون مذهبی می‌تواند به درک عمیق‌تری از مفاهیم امامت و مهدویت کمک کند و در نهایت به نفع جامعه خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با همت دانشگاه آزاد اسلامی یزد و همکاری همه نهاد‌ها و سازمان‌های فرهنگی در شهر و استان این رویداد در تارک حسینیه ایران بدرخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر