صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۹ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

توسعه جشنواره‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت‌ هیئت‌های مذهبی

عضو هیئت رئیسه و رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: هیئت‌های مذهبی دارای ظرفیت بالایی در راستای گسترش جشنواره‌ها هستند.
کد خبر : 935869

به گزارش خبرنگار آنا، فاطمه زارع‌بیدکی عضو هیئت رئیسه و کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی شورای شهر با دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هیئت‌های مذهبی گفت: هیئت‌ها می‌توانند در گسترش جشنواره‌ها در سطح شهرستان‌ها و استان نقش کلیدی ایفا کنند.

وی با اشاره به اهمیت هیئت‌های مذهبی و جامعه مداحان در ایجاد وحدت و همبستگی اجتماعی، عنوان کرد: بسیج مداحان و هنرمندان در این راستا نقش برجسته‌ای دارند و باید از ظرفیت‌های آنها به بهترین نحو استفاده کرد. برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی با محور مناسبت‌های مذهبی می‌تواند به ترویج فرهنگ اهل بیت و ترویج افکار ارزشمند آنان کمک کند.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: امیدوارم این جشنواره در آینده‌ای نزدیک با استقبال جهانی روبرو شده و به حرکت سراسری تبدیل شود. با همکاری نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف می‌توانیم روز جهانی علی‌اکبر (ع) را همانند روز جهانی علی‌اصغر (ع) در حسینیه ایران ثبت کنیم.

زارع‌بیدکی با اشاره به تأثیرات مثبت برگزاری این جشنواره‌ها روی آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه افزود: باید تلاش کرد با افزایش آگاهی‌های مذهبی، فضای جامعه را به سمت محبت و دوستی سوق داده شود.

وی از همه افراد و نهاد‌های مرتبط خواست تا با حمایت خود به تحقق این اهداف کمک کرده سبب تقویت اعتقادات و سنت‌های مذهبی در کشور شوند.

به گزارش آنا در ادامه درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های آتی میان اعضای شورای شهر و دبیر جشنواره حضرت علی‌اکبر (ع) بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر