صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیر اجرایی سومین کنفرانس بهره وری و بهینه سازی انرژی مطرح کرد:

از برگزاری پنل حکمرانی بهینه سازی تا ارتقای بهره وری انرژی در زنجیره ساختمان

آرش شجاعی از برگزاری اجرایی سومین کنفرانس بهره وری و بهینه سازی انرژی در روز‌های ۲۳ و ۲۴ مهرماه خبر داد.
کد خبر : 935866

آرش شجاعی دبیر اجرایی سومین کنفرانس بهره وری و بهینه سازی انرژی در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا؛ به برگزاری این مراسم در روز‌های ۲۳ و ۲۴ مهرماه در مرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد اشاره کرد و افزود: در مراسم افتتاحیه این رویداد آقایان عارف (معاون رئیس جمهور)، زاکانی (شهردار تهران)، محسن پاکنژاد (وزیر نفت)، علی آبادی (وزیر نیرو) و ... به سخنرانی می‌پردازند. همچنین ۵ پنل هم در این دو روز تعریف شده است.

وی ادامه داد: پنل روز اول در مورد حکمرانی بهینه سازی مصرف انرژی در کشور است که روز ۲۳ مهرماه و از ساعت ۱۴ تا ۱۶.۳۰ دقیقه برگزار می‌شود. در این پنل بر تشکیل سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی ریاست جمهوری و همچنین چالش‌ها و بحث‌هایی که در تاسیس اساسنامه، راهبرد‌ها و اهداف آن وجود دارد، تمرکز شده است.

{$sepehr_key_2637}

موضوع دیگری که در این پنل پرداخته می‌شود چالش‌ها و راهکار‌های گواهی‌های صرفه جویی انرژی با تاکید بر ماده ۲۴ قانون تأمین مالی و زیرساخت است. 

وی خاطر نشان کرد: پنل روز دوم کنفرانس با موضوع بهینه سازی و بهره وری انرژی در حوزه حمل و نقل با تمرکز بر سوخت مایع است. محور‌های مد نظر در این پنل بررسی علل و عوامل ناترازی بنزین، بررسی کارآمدی سیاست‌های قیمتی و تبعات سیاسی و اجتماعی و همچنین به راه کار‌های غیر قیمتی حل معضل ناترازی انرژی پرداخته می‌شود.

سومین کنفرانس و نمایشگاه مصرف و بهره وری انرژی ایران با توجه به لزوم ایجاد اجماع میان آحاد جامعه و نهاد‌های مختلف ذی‌نفع و تصمیم‌گیر، برگزار می‌شود

در پنل دوم همین روز موضوع تلاش‌های بین المللی در دو برابر کردن نرخ بهره وری انرژی را داریم که این رویداد با همکاری آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود. محور‌هایی این پنل در خصوص تجربیات بین المللی در بهینه سازی مصرف و افزایش بهره وری انرژی، تجربیات بین المللی در بازار بین المللی کربن و جایگاه شهرداری‌ها و مشارکت مردم و مردمی سازی بهینه سازی مصرف انرژی است.

{$sepehr_key_2638}

دبیر اجرایی کنفرانس بهره وری تصریح کرد: پنل دوم روز دوم با موضوع بهینه سازی و بهره وری انرژی در حوزه صنعت، نیروگاه و کشاورزی با تاکید بر ماده ۱۰ قانون مانع زدایی از صنعت برق است. محور مورد بحث در این پنل؛ یارانه زدایی از زنجیره مصرف صنعت برق است. پنل آخر در مورد ارتقای بهره وری و بهینه سازی انرژی در زنجیره ساختمان با تأکید بر تجهیزات برودتی و حرارتی است.

از جمله محور‌های مورد بحث در این پنل تجهیزات حرارتی و برودتی کم مصرف، نسخه جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و مشارکت مردمی و مردمی سازی بهینه سازی مصرف انرژی است.

شجاعی به سخنرانان بین المللی این کنفرانس اشاره کرد و بیان داشت: آقای رید مدب در خصوص تجربیات بین المللی در بهینه سازی مصرف و بهره وری انرژی، آقای سورن لوتکن با موضوع نقش شرکت‌های اسکو در بهینه سازی مصرف انرژی در کشور، الزامات و چالش، خانم ژیااو و اقای ماکرو متنی و رومنس ساویکانس با محوریت تلاش‌های بین المللی در دوبرابر کردن نرخ بهره وری انرژی به سخنرانی می‌پردازند.

گفتنی است؛ سومین کنفرانس و نمایشگاه مصرف و بهره وری انرژی ایران با توجه به لزوم ایجاد اجماع میان آحاد جامعه و نهاد‌های مختلف ذی‌نفع و تصمیم‌گیر، با هدف بررسی ابعاد مختلف بهره‌وری انرژی (برق، حرارت و سوخت) در کشور و بدلیل فقدان رویدادی جامع و معتبر با مشارکت حداکثری سیاستگذاران، فعالان اجرایی و صنعتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاهیان و پژوهشگران علمی، کنفرانس بین‌المللی بهینه سازی مصرف و بهره وری انرژی نیز به صورت سالانه در کشور، می‌تواند به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان این حوزه محملی برای هم‌اندیشی و ارائه راهکار توسعه بهره‌وری انرژی در کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر