صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امضای سه تفاهم‌‎نامه همکاری با دانشگاه‌های برتر روسیه

در سفر معاون بین‌الملل دانشگاه تهران به روسیه، سه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های برتر روسیه امضا شد.
کد خبر : 935838

به گزارش خبرگزاری آنا،  الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران به روسیه، سه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه تهران با دانشگاه HSE (مدرسه عالی اقتصاد)، دانشگاه مالی روسیه و دانشگاه دولتی ورزش و گردشگری مسکو امضا شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران که ۲۵ شهریور، به دعوت معاونان بین‌الملل دانشگاه اقتصادHSE و دانشگاه سنت‌پترزبورگ و دبیرخانه اجلاس زنان اوراسیا به روسیه سفر کرده بود، ضمن امضای سه تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های HSE، دانشگاه مالی روسیه و دانشگاه دولتی ورزش و گردشگری مسکو، از چند دانشگاه برتر روسیه از جمله دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه میگیمو و دانشگاه سنت پترزبورگ بازدید کرد.

 امین‌زاده و هیأت همراه، در دیدار با مسئولان دانشگاه‌های یادشده، ضمن تبادل نظر درباره اجرایی‌کردن تفاهم‌نامه‌های موجود، راه‌های گسترش همکاری‌های بین‌دانشگاهی را بررسی کردند.

تفاهم‌نامه امضا شده بین دانشگاه تهران و دانشگاهHSE ، دربردارنده موضوعاتی از جمله تبادل دانشجو، انجام پروژه‌های مشترک، برگزاری مدارس تابستانی دوهفته‌ای برای دانشجویان دو دانشگاه، برگزاری المپیاد ورزشی کشورهای بریکس، برگزاری دوره‌های مشترک در حوزه هوش مصنوعی، آموزش بریکس در ایران، ایجاد مرکز آزمایشگاهی مشترک بین دو دانشگاه، تأسیس «مرکز مطالعات بریکس» برای نوآوری‌های علم و فناوری، آینده‌پژوهی در حوزه فضای ماورای جو، اقتصاد و حل منازعات بین‌المللی و آموزش زبان و ادبیات روسی و فارسی است.

همچنین در دیدار معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با مسئولان دانشگاه دولتی مسکو و دبیر اتحادیه دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه نیز، دو طرف با تأکید بر پیگیری همگرایی بیشتر بین دانشگاه‌های ایران و روسیه بر اساس تفاهم‌نامه اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های برتر دو کشور، درباره افزایش سطح همکاری دو دانشگاه، طرح تأسیس مرکز منابع علمی بریکس به منظور چاپ مقالات و کتب علمی با سطح علمی مطلوب، فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی، آمادگی برگزاری دوره مشترک دکتری در حوزه زبان و ادبیات روسی و برگزاری دوره مشترک آموزش ترجمه با همکاری مدرسه عالی ترجمه در مقطع کارشناسی ارشد بحث و تبادل نظر کردند.

امین‌زاده و هیأت همراه همچنین در دیدار با مسئولان دانشگاه میگیمو، درباره گسترش همکاری دو طرف به‌ویژه در حوزه‌های دیپلماسی انرژی گفت‌وگو کردند.

امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه دولتی ورزش و گردشگری مسکو و دیدار با رئیس و معاونان آموزشی و علمی این دانشگاه، از دیگر برنامه‌های سفر دکتر امین‌زاده به روسیه بود. دو طرف در این دیدار، موضوعاتی همچون راه‌اندازی مدرسه مشترک ورزش کشتی بین ایران و روسیه و تبادل دانشجو را مورد بحث قرار دادند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، همچنین ضمن شرکت در جشن ۳۰۰ سالگی تأسیس دانشگاه سنت پترزبورگ، در دیدار با مسئولان این دانشگاه درباره همکاری علمی بین دو دانشگاه به ویژه در رشته‌های کشاورزی و هوش مصنوعی مذاکره کرد.

شرکت در اجلاس زنان اوراسیا در سنت پترزبورگ، که با حضور زنان از کشورهای مختلف جهان، از جمله نمایندگانی از سازمان‌های دولتی و غیردولتی از ایران برگزار شد، آخرین برنامه دکتر امین‌زاده در این سفر یک هفته‌ای به روسیه بود. وی همچنین در نشست‌های تخصصی که ذیل این اجلاس برگزار شد، دیدگاه‌های خود را در خصوص نقش زنان اوراسیا در توسعه گردشگری، فناوری، اصلاح ساختار سازمان ملل متحد برای تأثیر و مشروعیت بیشتر، ایجاد شبکه امدادرسان اوراسیایی، ایجاد بازار محصولات زنان حوزه اوراسیا و تقویت گروه بریکس ارائه داد.

در این دیدارها، دکتر ناهید شیخی جولاندان، معاون مدیرکل دانشجویان و اعضای هیأت علمی بین‌المللی دانشگاه تهران و دکتر هادی گودرزی رایزن علمی سفارت ایران، امین‌زاده را همراهی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر