صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

ترویج اخترشناسی و بررسی رویدادهای نجومی در ماهگرد یازدهم تهران

یازدهمین رویداد «ماهگرد» با هدف ترویج دانش اخترشناسی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه چهارشنبه ٢٣ مهر از ساعت ١٨ تا ٢٠ در سالن آسمان‌نمای گنبد مینا در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 935836

به گزارش خبرگزاری آنا، یازدهمین رویداد «ماهگرد» با هدف ترویج دانش اخترشناسی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای نجومی ماه، تعامل و اشتراک‌گذاری اطلاعات و توانایی‌های منجمان آماتور و علاقه‌مندان به نجوم و ایجاد بستری حضوری برای گفت‌وگو در زمینه نجوم میان شرکت‌کنندگان، چهارشنبه ٢٣ مهر از ساعت ١٨ تا ٢٠ در سالن آسمان‌نمای گنبد مینا در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌شود.

در آستانه اولین سالروز برگزاری این مجموعه برنامه، آیتم‌های جدید و تغییراتی در چیدمان برنامه صورت گرفته که در راستای اهداف این برنامه، به منظور استفاده از روش‌های خلاقانه و جدید برای تعامل بیشتر با مخاطبان است‌.

{$sepehr_key_2617}

ماهگرد یازدهم اولین برنامه از مجموعه برنامه نجومی ماهگرد است که به طور رسمی، به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود. این امر به دلیل درخواست‌های مکرر علاقه‌مندانی که امکان حضور در مراسم را ندارند، انجام می‌شود. 

ماهگرد یازدهم با نظریه‌ها و شایعاتی که سال‌ها درباره "سفر به ماه"  شنیده شده، شروع و کارشناسان درباره این تئوری‌ها و راست یا دروغ بودن آن برای ما خواهند گفت. این بخش توسط محمد تقی میرترابی، مهتاب نوش آبادی و امیر محمد یاوری اجرا می‌شود. 

سخنرانی اصلی این برنامه با موضوع "بیوه سیاه کیهانی" توسط سروش شاکری ارائه می‌شود. در طی این بخش چرخه حیات و شکل‌گیری ستاره‌های نوترونی و پروسه رمبش‌های گرانشی و حرکات آن‌ها مورد بحث قرار میگیرد. 
سپس هانیه کیایی در آیتم "هزارتوی مرگ"  روایت اسطوره پرسفون و دنیای مردگان را برای حضار نقل می‌کند. 
آیتم نهایی و جدید برنامه، با عنوان زینگ زنگ و توسط هانیه الماسی برگزار خواهد شد. در این بخش گروه ماهگرد، بازی‌های نجومی و مسابقات متناسب با گروه سنی شرکت‌کنندگان را با محوریت نجوم به اجرا آورده و به برندگان هدایایی اعطا می‌شود.

گفتنی است رویداد ماهگرد را انجمن علمی دانشجویی نجوم دانشگاه الزهرا با همکاری مجله نجوم و آسمان‌نمای گنبد مینا، هر ماه در نزدیک‌ترین شب به ماه بدر (نزدیک‌ترین چهارشنبه به شب چهاردهم ماه قمری) با موضوعاتی متنوع برای علاقه‌مندان به نجوم در آسمان‌نمای گنبد مینا، واقع در پارک آب و آتش تهران برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر