صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

برگزاری اولین وبینار مادرانی که نتوانستند فرزندان خود را در آغوش بکشند

روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان از برگزاری اولین وبینار اهدای عضو از زنان باردار مرگ‌مغزی خبر داد.
کد خبر : 935822

به گزارش خبرگزاری آنا؛ به نقل از روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، برای نخستین بار به همت مرکز تحقیقات اهدای عضو کشور، وبینار اهدای عضو از زنان باردار مرگ‌مغزی عصر چهارشنبه ۲۵ مهر ۰۳ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار خواهد شد. 

در این وبینار که ابعاد علمی، اخلاقی، حقوقی و فقهی اهدای عضو از زنان باردار بررسی خواهد شد، کتایون نجفی‌زاده؛ فوق تخصص بیماری‌های ریوی ، فرانچسکو پرکاسیو؛ متخصص مراقبت‌های ویژه و فیزیولوژی مغز و اعصاب (از ایتالیا)، محمود عباسی؛ دکترای حقوقی پزشکی و فلوشیپ اخلاق زیستی، عباسعلی واشیان؛ تخصصی فقه و حقوق پزشکی و دکتر زهرا کمال آرا؛ جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی به صحبت خواهند پرداخت.

در این موضوع ویژه، باید دو جنبه را در نظر گرفت. یک مراقبت از جنین تا زمان زایمان و دو مراقبت از مادر برای اهدای عضو. به عبارتی پروتکل‌ها باید به نحوی باشد که ضمن مراقبت از فرزند، سلامت اندام‌های مادر نیز تأمین گردد. بنابراین حفظ عملکردهای حیاتی نه تنها سلامت جنین بلکه سلامت اندام‌های مادر را به جهت اهدای عضو حفظ خواهد کرد.

مراقبت از زنان باردار مرگ مغزی‌ شده، موقعیتی حساس و حیاتی است که با اخلاق پزشکی گره خورده‌است. با مراقبت‌های پزشکی از این مادران، این اهمیت زندگی و حیات است که بیش از پیش برجسته می‌گردد علاوه بر اهدای عضو این مادران، فرزندان آنها پا به دنیا گذاشته و وارث روح جانبخش مادران خود باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر