صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
رستمی عنوان کرد؛

تامین کامل شیرخشک رگولار در کشور

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، بر اهمیت معرفی برندهای جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برندها تاکید کرد.
کد خبر : 935768

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا رستمی با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد که اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد.

وی تاکید کرد: محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود.

وی افزود: برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش عدم قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی از برندها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برندهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی گردند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، رستمی همچنین به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این شکایات به دلیل عدم آگاهی والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکم‌روش است. آن‌ها معمولاً هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط می‌کنند.

رستمی در پایان از مسئولین فنی و متصدیان داروخانه‌ها خواست تا در اصلاح دیدگاه‌های غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکردهای مصرف شیرخشک برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر