صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۴ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

پاسخ نمایندگی ایران به دروغ‌پراکنی رژیم اسرائیل درباره حماس و تهران

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل به دروغ‌پراکنی و ادعاهای رژیم اشغالگر قدس مبنی بر نقش ایران در طوفان‌الاقصی و درخواست مالی حماس از ایران واکنش نشان داد.
کد خبر : 935767

به گزارش خبرگزاری آنا، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوال «واشنگتن‌پست» پیرامون اسناد ادعایی رژیم اشغالگر قدس و همچنین درخواست ۵۰۰ میلیون دلار توسط حماس از ایران، گفت: «ما رژیم اسرائیل را یک رژیم جنایتکار ضدبشری و دروغگو می‌دانیم و اعتباری برای توهمات آن قائل نیستیم. آنها سابقه طولانی دروغ‌پراکنی، سندسازی جعلی و عملیات روانی فریب دارند.»

پیش از این، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات «نیویورک‌تایمز»  و «وال استریت ژورنال» درباره دسترسی رژیم اسرائیل به اسنادی درخصوص اطلاع ایران از عملیات ۷ اکتبر، گفت: «در شرایطی که مسئولین حماس مستقر در دوحه اعلام کرده‌اند که آنها هم اطلاعی از این عملیات نداشته‌اند و طراحی، تصمیم و مدیریت عملیات مزبور، صرفاً بر عهده شاخه نظامی حماس مستقر در غزه بوده است، هر نوع ادعایی که این عملیات را به ایران و یا حزب‌الله چه به‌صورت جزئی یا کلی مرتبط نمایند، فاقد اعتبار بوده و سندسازی تلقی می‌گردد.»

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند.

رژیم اسرائیل برای تلافی ناکامی و شکست خود در این عملیات، نه تنها بمباران غزه را در دستور کار خود قرار داده است و از قبول هرگونه آتش بس سر باز می‌زند، بلکه در پی گسترش و تشدید تنش در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) است.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت ۴۲ هزار و ۱۷۵ نفر و مجروح شدن ۹۸ هزار و ۳۳۶ نفر منجر شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر