صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

رایزنی اجرای تفاهم‌نامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد در ایستگاه همدان

نشستی با حضور مسئولان به‌منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 935718

به گزارش خبرنگار آنا، نشست مشترک مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر حوزه‌های علمیه استان همدان به‌منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری مشترک مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این نشست اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تحقق آرمان‌های حضرت امام (ره) و معنویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و به‌منظور تقویت، همکاری هم‌افزایی و بهره‌گیری بهینه از امکانات ظرفیت‌ها و توانمندی متقابل علمی و تخصصی دو مجموعه در اعتلا و تقویت نظام اسلامی و اهمیت و ضرورت وحدت حوزه‌های علمیه و دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف تعیین‌شده از سوی مقام معظم رهبری درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی منعقد شده است.

{$sepehr_key_2596}

وی افزود: توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تربیتی اجتماعی، رسانه‌ای ارتباطات بین‌المللی و مدیریتی دو مجموعه، بهره‌مندی متقابل از توانایی‌ها ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر، بهره‌مندی متقابل در ایجاد توسعه ارتباطات و تعمیق مناسبات علمی و فرهنگی فی‌مابین معاونین مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه و حوزه در سطح کشور از اهداف مهم این تفاهم‌نامه است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تشریح عملکرد این دانشگاه بیان کرد: در حوزه آموزش تأسیس هفت دانشکده جدید بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه، راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی حسابداری، ارتقای سه عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه استادی، ارتقای ۹ عضو هیئت علمی این دانشگاه به مرتبه دانشیاری، تأسیس رشته‌های مهندسی بهداشت - ایمنی و محیط‌زیست، فیزیولوژی ورزشی، آسیب‌شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی، حقوق خصوصی و مکاترونیک در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه، کسب رتبه همت عالی در شاخص ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه و کسب مجوز دوساله اعتباربخشی در رشته‌های دایر علوم پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اقدامات سال گذشته در این واحد دانشگاهی بود.

خاکساری عنوان کرد: فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه فرهنگی دانشجویی شامل کسب رتبه دوم در جشنواره ملی رشد، برگزاری جشنواره «مشق انتظار» از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و کسب رتبه برتر کشور، کسب رتبه نخست جایزه ملی ایثار توسط دانشجوی این دانشگاه، حضور ۱۶۶ تیم کرسی آزاداندیشی و راه‌یابی ۱۲ تیم دانشگاه به مرحله کشوری رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، کسب مقام نخست بخش سیاسی سومین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی، کسب چهار رتبه برتر در بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی توسط استادان و کارمندان این دانشگاه و کسب عنوان نخست در بخش استادان در نخستین رویداد ملی مشق امید در ۳۶ سالگی دانشگاه می‌شود.

 کشور مهد وحدت حوزه و دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم و مسئول پیگیری تفاهم‌نامه حوزه و دانشگاه نیز گفت: کشور مهد وحدت حوزه و دانشگاه است و از هزاران سال پیش دانشمندان بزرگ‌ترین دینداران بوده‌اند مانند دانشمندانی در زمینه‌های طب، نجوم، علوم تجربی، ریاضیات، شیمی و علوم مختلف.

حجت‌الاسلام حسن خیری بیان کرد: امیدواریم پیوند دائمی در عرصه فرهنگی و علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه برقرار شود تا بتوانیم در راستای اهداف امامان انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی  تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با بودجه مردمی تأسیس‌شده؛ بنابراین معتقدیم آنچه از مردم در اختیار ما قرار دارد، باید در خدمت مردم قرار دهیم.

وحدت حوزه و دانشگاه نتایج و ثمرات فراوانی دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان هم با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند نتایج و ثمرات فراوانی داشته باشد، عنوان کرد: امیدوارم این تفاهم‌نامه در مقام عمل ساری و جاری شود.

حجت‌الاسلام رضا محمدی ادامه داد: به‌منظور حسن اجرا و عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه، کمیته‌ای فعال مرکب از نمایندگان رسمی طرف‌های تفاهم‌نامه تشکیل تا روند اجرایی این تفاهم‌نامه و تبدیل آن به برنامه‌ها و قرارداد‌های مشترک را فراهم کنند.

وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است

مدیر حوزه‌های علمی همدان نیز بیان کرد: وحدت بین اقشار مختلف جامعه مهم است؛ اما در شرایط کنونی، وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است. بنا به گفته امام (ره) بدخواهان نمی‌خواهند بین حوزه و دانشگاه وحدت وجود داشته باشد؛ زیرا وحدت این دو مجموعه، آثار و برکات زیادی دارد.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی تبیین کرد: تأکید امام (ره) برای نام‌گذاری روزی برای وحدت حوزه و دانشگاه، برای افزودن روزی به مناسبت‌های تقویم نبود؛ بلکه ایشان به دنبال رفع یک نیاز و ضرورت بوده است؛ وی از روحانیون خواست تهمت‌هایی که به اسلام زده شده را رفع، حکومت اسلامی را به جامعه دانشگاهی معرفی کنند و دانشگاه‌ها را اسلامی کرده؛ منظور از اسلامی کردن دانشگاه‌ها این است که مفاهیمی که در اسلام جایگاه دارد را در دانشگاه عملی کنند

انتهای پیام/

ارسال نظر