صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی بحرینی در گفت‌وگو با آنا؛

محدودیتی برای دیدن شدن هنر مقاومت در دنیا نداریم

علی بحرینی هنرمند پیشکسوت نقاشی گفت: فضای مجازی فرصت مغتنمی برای دیده شدن آثار هنر مقاومت در دنیا ایجاد کرده است که باید از آن استفاده کنیم و پیام دلیر مردان حماس و حزب الله را به همه جا برسانیم.
کد خبر : 935651

به گزارش خبرنگار آنا، رویداد نقاشی «نقش طوفان» اخیرا با حضور هنرمندان رشته نقاشی به همت مرکز امید و با موضوع خلق آثار هنری با موضوع مقاومت و به مناسبت فرارسیدن عملیات طوفان الاقصی در حوزه هنری برگزار شد. علی بحرینی یکی از هنرمندان نقاشی بود که به عنوان استاد پیشکسوت نقاشی در این رویداد حضور پیدا کرده بود.

بحرینی مدت سی و پنج سال است که به صورت حرفه‌ای مشغول به نقاشی است و آخرین اتفاق هنری نمایشگاهی‌اش رستاخیر بود که در نگارخانه نیاوران برگزار شد و پس از آن عهده دار داوری بخش نقاشی جشنواره جوانان در بجنورد شد.

وی درباره این رویداد نقاشی در صحبت‌هایی به خبرنگار آنا گفت: اتفاق خیلی خوبی این روز‌ها رخ داد، یک ابتکار تازه از حوزه هنری که پیشکسوتان به خلق اثر پرداختند و کنار آن هنرجویانی که تازه وارد این عرصه شدند نیز از تجربیاتشان استفاده کردند. کاش بیشتر شاهد اتفاقات این چنینی در جامعه باشیم یعنی دو قشر پیشکسوت و هنرجو کنار هم قرار می‌گرفتند و تجربیاتی که شاید در هیچ کلاسی نشود به آنان انتقال داد، در ورکشاپ یا کارگاه دو سه روزه منتقل می‌شد. البته چنین کاری نیاز به مناسبت‌های خاص هم ندارد به هر بهانه‌ای می‌توان هنرجویان را جمع کرد و کارگاه برگزار کرد.

وی با تأکید براینکه در گذشته آرزو داشته که از نزدیک اساتیدش را در حال انجام کار ببیند، گفت: خیلی از کار‌هایی که الان اساتید در این دست کارگاه‌ها ارائه می‌دهند به یک نوعی پس زمینه ذهن هنرجویان باقی می‌ماند و در آینده از این تجربیات استفاده می‌کنند. چالش‌های زیادی دراین عرصه وجود دارد که قطعا این کارگاه‌ها به کارشان خواهد آمد.

بحرینی با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند فرصت مغتنمی برای هنرجویان در گرایش‌های فردی، اجتماعی باشد، گفت: در گذشته اگر اثری تولید می‌شد چندان دیده نمی‌شد حتی در همین کشور خودمان، اما الان فرصت فضای مجازی خیلی راحت تولیدات را به سراسر جهان مخابره می‌کند و این اتفاق خوبی می‌تواند در عرصه هنر و تجسمی و مخصوصا هنر مقاومت برای فلسطینی‌ها باشد. الان اگر اثاری برای همرددی با مردان شجاع مقاومت تولید می‌شود قطعا می‌تواند روحیه رزمندگان را بالا ببرد، دلیر مردان حماس و حزب الله در خط مقدم جبهه‌ها مسئله روز جامعه ما هستند که باید از همه طریق پشتیبانی شوند.

وی در تعریف هنر گفت: برای هنر تعریف‌های بسیار زیادی است، اساتید زیادی آمدند و تعاریف خود را ارائه دادند که به فراخور حس و حالشان تعریف کردند، به نظر من احساسات خاص یک فرد زمانی که بروز پیدا می‌کند، جلوه هنر به خود می‌گیرد و این احساسات می‌تواند خیلی گسترده باشد و بخش‌های مختلف فکر و ذهن یک هنرمند را دربر بگیرد و با دیگران مرتبط کند.

بحرینی در پایان اظهار داشت: وقتی اثر هنری به پایان می‌رسد دیگر خالقی وجود ندارد و خود هنرمند مخاطب اثر خود می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر