صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صدای تغییر میدان مغناطیسی زمین را بشنوید

محققان با کمک فناوری صوتی تغییر میدان مغناطیسی زمین در ۴۱ هزار سال قبل را نمایش دادند.
کد خبر : 935643

به گزارش خبرگزاری آنا، حدود 41 هزار سال قبل میدان مغناطیسی زمین  برای مدت کوتاهی معکوس شد، طی این رویداد که Laschampنام دارد، سپر محافظتی که دور زمین را دربرمی گیرد تا 5 درصد قدرت فعلی خود ضعیف شد. همین امر سبب شد طوفانی از اشعه های کهکشانی بر اتمسفر زمین ببارد.

محققان دانشگاه تکنیکال دانمارک و مرکز تحقیقات ژئوساینس آلمان این رویداد مرموز را دقیق تر بررسی کردند، آنها با استفاده از داده های ماموریتSWARM سازمان فضایی اروپا نقشه حرکت خطوط میدان مغناطیسی زمین طی رویداد Laschamp را ایجاد کردند. آنها داده های علمی را به یک صدای عجیب  از این رویداد تبدیل کردند.خوشه SWARM سازمان فضایی اروپا به محققان کمک می کند فرایندهایی که میدان مغناطیسی زمین ایجاد می کند را بهتر درک کنند. 

ماهواره ها می توانند سیگنال های مغناطیسی را از طیف وسیعی از لایه های زمین از هسته تا لایه های داخلی که به اتمسفر می رسد را اندازه بگیرند.
در هرحال  حاصل تحقیق این پژوهشگران یک صدای عجیب است که جوهره اصلی رویداد مذکور را نشان می دهد، سازمان فضایی اروپا در این باره می گوید: صدای میدان مغناطیسی زمیندر یک سیستم با 32 بلندگو  در میدانی کپنهاگن پخش شد. هر بلندگو نشان دهنده تغییری در میدان مغناطیسی در نقطه ای مختلف از جهان در 100 هزار سال گذشته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر