صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شکایت هیئت کارگری آمریکا؛

اپل دسترسی کارگران به شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کند

هیئت کارگری آمریکا شرکت اپل را به محدود کردن استفاده کارگران از شبکه‌های اجتماعی متهم کرد.
کد خبر : 935582

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، هیئت ملی روابط کار آمریکا  اپل را متهم کرد که با محدود کردن استفاده از رسانه‌های اجتماعی و برنامه پیام رسانی اسلک در محل کار، در حقوق کارگران برای دفاع جمعی از شرایط کاری بهتر مداخله می‌کند.

این شکایت که روز پنجشنبه منتشر شد، سازنده آیفون را به حفظ قوانین کاری غیرقانونی پیرامون استفاده‌های قابل قبول از اسلک، اخراج غیرقانونی کارمندی که از تغییرات محیط کار در اسلک حمایت می‌کرد، ملزم کردن یک کارمند دیگر به حذف یک پست رسانه‌های اجتماعی و ایجاد این تصور که کارمندان از طریق رسانه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند، متهم می‌کند.

در ماه جاری این دومین باری است که هیئت ملی روابط کار آمریکا از اپل شکایت می‌کند. هفته گذشته، این آژانس اپل را متهم کرد که کارکنانش را در سراسر کشور ملزم به امضای توافقنامه‌های محرمانه غیر قانونی، عدم افشا و عدم صلاحیت و اعمال سو رفتار و سیاست‌های رسانه‌های اجتماعی بیش از حد گسترده کرده است.

اپل در بیانیه‌ای که روز جمعه توسط یکی از سخنگویان خود ارائه شد، اعلام کرد که به حفظ یک محیط کار مثبت و فراگیر متعهد است و شکایات کارمندان را جدی می‌گیرد.

این شرکت گفت: ما به شدت با این ادعا‌ها مخالفیم و به اشتراک گذاشتن حقایق در جلسه دادرسی ادامه خواهیم داد.

اپل در پاسخ به شکایت هفته گذشته، تخلف را رد کرد و گفت به حقوق کارمندان خود برای بحث در مورد دست مزد، ساعت و شرایط کاری احترام می‌گذارد.

اگر اپل با هیئت کارگری آمرکیا کنار نیاید، یک قاضی اداری در ماه فوریه جلسه اولیه رسیدگی به این پرونده را برگزار خواهد کرد. تصمیم قاضی می‌تواند توسط هیئت پنج نفره کارگری بررسی شود که احکام آن می‌تواند در دادگاه فدرال مورد تجدید نظر قرار گیرد.

این پرونده جدید ریشه در شکایتی دارد که حدود سه سال پیش توسط جانک پریش ارائه شد که می‌گوید اپل در سال ۲۰۲۱ او را به خاطر ایفای نقش اصلی در فعالیت‌های کارمندان اخراج کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر