صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا؛

فلاحت زاده:مقابل ازبکستان از نظر خلق موقعیت بهتر عمل کردیم/ صبر هواداران استقلال لبریز شده است

بازیکن سابق تیم ملی گفت: ازبکستان حریف قدری بود ولی با این حال ما در خلق موقعیت بهتر عمل کردیم.
کد خبر : 935565

فرشاد فلاحت زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، در خصوص توقف تیم ملی در خانه ازبکستان در دور دوم از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: حریف قدری برابر تیم ملی ما قرار داشت ولی با این حال ما در خلق موقعیت بهتر عمل کردیم. ازبکستان با وجود حمایت تماشاگرانش نتوانست برتری داشته باشد. آنالیز خوبی از سوی ازبکستان صورت گرفته بود و این موضوع کار را برای ما سخت کرده بود. بچه‌های ما کمی عصبی شده بودند، چون می‌خواستند برنده شوند و می‌شد چنین اتفاقی بیفتد که فرصت‌های به دست آمده به گل ختم نشد. 

کج‌دار و مریض تا صعود به جام جهانی پیش برویم

وی درباره اینکه میانگین بالای سنی تیم ملی در بازی با ازبکستان خود را نشان داد، گفت: نمونه پا به سن گذاشتن تیم ملی بازیکنی، چون سامان قدوس است که نسبت به سال‌های قبل نمی‌تواند بازی همیشگی خود را نشان دهد. در گذشته هم چنین بود که بارزترین آن نسل ۱۹۹۸ بود که به مرور زمان پا به سن گذاشت و زمان برد تا نسل جوان‌تر جایگزین شد. امیر قلعه‌نویی هم راهی جز استفاده از نسل فعلی ندارد. بهترین نفرات از سوی سرمربی تیم ملی دعوت شدند و شاید یکی دو بازیکن نظیر رامین رضاییان و احمد نوراللهی هستند که جای‌شان در لیست تیم ملی خالی است. اگر بحث انضباطی یا هر مورد دیگری برای دعوت نکردن بوده خودشان بهتر می‌دانند. این اتفاق برای همه می‌افتد و تغییر نسل اتفاقی طبیعی در فوتبال است. قطعاً همه نفرات با تمام وجود بازی می‌کنند ولی بعد از ۳۰ سالگی، هر یک سال که بگذرد یک ماه سن فنی بازیکن پیرتر می‌شود، البته استثنا‌هایی هستند که با تمرین فراوان این فاصله را کمتر می‌کنند. کج‌دار و مریض تا صعود به جام جهانی پیش برویم، بعد از آن قلعه‌نویی گفته که از بازیکنان جوان استفاده می‌کند تا در جام جهانی صاحب تجربه شوند.

بازی در امارات را به فال نیک بگیریم

بازیکن سابق تیم ملی درباره دیدار با قطر در امارات گفت: قطر تا اینجا عملکرد خوبی نداشته ولی فراموش نکنیم قهرمان جام ملت‌ها است. تیم‌های عربی خیلی دوست دارند تا برابر ما برنده شوند. در برخی مواقع موفق بودند و در بیشتر اوقات ناموفق، در مجموع قطر می‌آید تا یکی از بهترین بازی‌های خود را برابر ما برگزار کند. خیلی بهتر بود که در ورزشگاه آزادی با قطر بازی کنیم که متأسفانه امکان آن نیست. خیلی خوب شد بازی در امارات است، چون لژیونر‌هایی در این کشور داریم و ایرانیان بسیار زیادی ساکن هستند که تیم ملی احساس غربت نمی‌کند. باید به فال نیک گرفت به خصوص اینکه روی زمین چمن با کیفیتی بازی خواهیم کرد که کمک می‌کند تا تیم ملی برتری خود را به قطر نشان دهد و با برتری برابر این حریف، گامی دیگر به صعود نزدیک شویم.

فکری بدترین حریف تاریخ استقلال را زد

وی درباره شرایط استقلال که هنوز سرمربی خارجی خود را انتخاب نکرده و گزینه فرانسوی هم به گفته مدیرعامل باشگاه منصرف شده است، تصریح کرد: به نظرم احمد شهریاری که نماینده هلدینگ و رئیس هیئت مدیره است، خیلی اشتباه کرد با استعفای نکونام موافقت کرد.او شرایطی ایجاد کرد که نکونام اذیت شود و استعفا دهد. اشتباه بعدی آوردن سهراب بختیاری زاده است وقتی در حضور بازیکنان اعلام می‌شود سرمربی موقت است، طبیعتاً انگیزه و روحیه‌ای برای کار ندارد، چون می‌داند به زودی کنار می‌رود، حتی اگر با آمدن سرمربی خارجی در کادرفنی یکی از مربیان باشد. شرایط قشنگی نیست که کادر فنی استقلال با این شیوه پیش برود. در این میان محمود فکری آمد و حرفی زد که آبروی ما بازیکنان سابق را برد. بدترین حرفی بود که در تاریخ استقلال یکی از کاپیتان‌ها و سرمربیان سابق این تیم زد. شخصیت تیم بزرگ استقلال با میلیون‌ها هوادار را زیر سوال برد وقتی درباره یکی از همدوره‌های خود این حرف را زد. اگر مشکلی دارند به گونه‌ای خودشان حل کنند. نیازی نبود مسئله با این شکل رسانه‌ای شود.

صبر هواداران استقلال لبریز شده است

فلاحت زاده افزود: مدیریت باشگاه با منتفی شدن گزینه خود به دنبال سرمربی جدیدی است. استقلال هفته‌ها و امتیازات مهمی را از دست داده است. در این شرایط حساس آینده خوبی را برای استقلال متصور نیستم. حالا اگر قرار شده تا سرمربی خارجی بیاورند باید فردی باشد که قوی باشد و زودتر بتواند طرفداران را به آینده امیدوار کند. بلاتکلیفی باشگاه، حرف‌هایی که نکونام زد و برکناری این مربی با آن شیوه، هواداران را اذیت کرد. صبر آنها لبریز است، چون خواسته‌هایش عملی نشده، نمی‌توان روز‌های خوشی را پیش بینی کرد. سرمربی خارجی هم بیاید می‌گوید تیم را نبسته است. تا بخواهد به شرایط تیم مسلط شود یک فصل دیگر از دست رفته است. حداقل هم تا نیم فصل وقت می‌خواهد که بتواند ایراد‌های تیم را از نگاه خود برطرف کند.   

انتهای پیام/

ارسال نظر