صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
در همایش «عصری با شعر کتاب موسیقی» تأکید شد؛

بیداری امت اسلام با ترویج و اشتراک‌گذاری کتاب‌های صوتی

مسئول تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد گلستان تأکید کرد: تولید کتاب‌های صوتی می‌تواند روشی مناسب و کم‌هزینه برای آگاهی‌بخشی و استفاده امت اسلام و سایر ملل از کتاب‌های خوب و هدفمند در اقصی نقاط جهان باشد.
کد خبر : 935538

به گزارش خبرنگار آنا، علی رضا گرایلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس در مراسم بزرگداشت روز حافظ و در همایش «عصری با شعر کتاب موسیقی» عنوان کرد: یکی از روش‌های بیداری امت اسلام ترویج و اشتراک گذاری کتاب‌های خوب صوتی با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بین مردم و سایر ملل است.

مسئول تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان افزود: شخصیتی بزرگی مانند لسان الغیب حافظ شیرازی و سایر مشاهیر ایران هر کدام سرمایه های ارزشمند فرهنگ و تمدن ایران عزیز ما هستند که با آثار ارزشمند و منحصربه‌فرد خود سبب رشد فرهنگی ما ایرانیان شده اند.

وی اضافه کرد: سرزمین جرجان نیز زادگاه مشاهیر بزرگی بوده و انسانهای بزرگی در این دیار پرورش یافته و کتابهای ارزشمندی از آنها به یادگار مانده است که برخی از این کتابها از مهم ترین مراجع و آثار فاخر علمی و دینی و اخلاقی و تربیتی در سطح جهان اسلام است. دلیل اصلی آن علاقه‌مندی مردم این دیار به تربیت نسل خوب و تشویق و فراگیری آنان برای کسب علم و دانش است.

گرایلی اظهار کرد: برای رسیدن به جامعه خوب نیازمند انسان خوب هستیم و انسان های خوب با انس و پیوند و مطالعه کتابهای خوب ایجاد می شوند و هر قدر در این مسیر سرمایه گذاری بیشتری کنیم از جامعه بهتری برخوردار خواهیم شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس و پردیس مینودشت گفت: دشمنان اسلام از بیداری امت اسلامی نگرانند و به همین سبب با ابزارهای قدرتمند رسانه خود در پی تغییر ذهنیت ها برای انحراف توده های مردم در مسیر اهداف شوم خود هستند؛ بنابراین برای بیدارکردن امت اسلام، نیازمند سرمایه گذاری و تولید محتوا در فکر و اندیشه مردمان امت اسلام هستیم.

وی یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مهم ترین مولفه در جلوگیری از کشتار مردم غزه و یا روش های دیگر نفوذ دشمن در سرزمین های اسلامی بیداری امت اسلام است که هر قدر امت اسلام با مفاهیم واقعی کتاب قرآن و توطئه های دشمن آشنا شوند به همان میزان دشمنان بیشتر شکست خواهند خورد.

مسئول تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بیان کرد: امروز با توسعه رشد علم و فناوری و وجود تلفن های همراه، تولید کتاب‌های صوتی می تواند روش مناسب و کم هزینه برای آگاهی بخشی و استفاده امت اسلام و سایر ملل از کتاب های خوب و هدفمند در اقصی نقاط جهان باشد.

گرایلی ادامه داد: با این روش مردم می توانند در اوقات فراغت در تفریح و مسافرت و یا قبل از خواب از کتابهای خلاصه شده صوتی با زبانهای مختلف استفاده کنند و از طرفی مسئولان امر نیز نظارت لازم در تولید این کتابها را باید داشته باشند.

وی گفت: خواندن یک کتاب خوب ممکن است در انسان ایجاد تحول کند و مسیر انسان را به سمت موفقیت تغییر دهد و عاملی برای یک تحول بزرگتر در جامعه باشد، وقتی یک انسان متحول می شود ممکن است یک دنیا را متحول کند و امروز برای بهترشدن دنیا نیاز به تحول انسانها هستیم و دنیای ما خوب نخواهد شد مگر آنکه ما خودمان را با پرورش اندیشه های خوب مان متحول کنیم.

مراسم بزرگداشت حافظ با موضوع عصری با شعر و کتاب و موسیقی با حضور علیرضا رفیعی گوینده رادیو ایران با رونمایی از نسخه خطی قدیمی حافظ و اجرای موسیقی زنده و خوانندگی همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر