صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۲ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام محمدی:

تاریخ آمریکا سراسر تجاوز، غارت و چپاول است

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد رودهن اظهار کرد: تاریخ آمریکا سراسر تجاوز، غارت و چپاول است و اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌بینیم که اقوام سرخ‌پوست همیشه مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند.
کد خبر : 935537

به گزارش خبرنگار آنا به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، طرح ضیافت اندیشه استادان با موضوع سبک زندگی در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد واحد رودهن گفت: حق و باطل در یک میدانی قرار دارند که سرنوشت ملت‌ها را تغییر می‌دهند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی عامل آمریکا در منطقه است و ظلم هشتاد ساله‌ای که این رژیم به مردم مظلوم فلسطین روا می‌دارد با حمایت و پشتیبانی آمریکا انجام می‌شود.

محمدی بیان کرد: تاریخ آمریکا سراسر تجاوز، غارت و چپاول است و اگر تاریخ را ورق بزنیم می‌بینیم که اقوام سرخ پوست که ساکنان اولیه این سرزمین بوده اند همیشه مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند.

وی افزود: دفاع از غزه دفاع از بشریت است و ما مردم مسلمان ایران وظیفه خود می‌دانیم که از مظلومان عالم دفاع کنیم.

خوشبختی ملت‌ها در ذهن انسان‌هاست

حسین سروقامت عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی نیز با محکوم کردن اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی و ابراز خرسندی از حضور در جمع گرم و صمیمی اساتید واحد رودهن، گفت: اعتقادم بر این است که اگر ما انسان‌ها به وظایف اجتماعی خود عمل کنیم بخش زیادی از مشکلات از بین می‌رود.

وی افزود: امروزه برخی از افراد یا با وظایف اجتماعی خود آشنا نیستند یا بنا بر یک سری مصالح از انجام آن امتناع می‌ورزند، اما در کل ما ملت متمدنی هستیم و همدلی و هم زیستی ما ایرانیان در دنیا زبانزد است.

سروقامت بیان کرد: خوشبختی ملت‌ها به داشتن منابع طبیعی نیست؛ بلکه در ذهن انسان هاست و در این خصوص ما معلمان و اساتید وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

وی افزود: سبک زندگی از مسائل مهم مطرح شده در جوامع امروزی است. برای بیان معنای سبک زندگی لازم است این واژه مرکب، جدای از هم بررسی شود تا بتوان به درستی در مورد آن اظهار نظر کرد. سبک در لغت به‌معنای طور، عمل، طرز، روش، قاعده و شیوه است. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: سبک زندگی یا لایف استایل، اولین بار توسط یک روان شناس اتریشی به نام آدلر مطرح شد. سبک زندگی بارزترین مفهوم نظریه آدلر است که معرف نحوه کنار آمدن شخص با موانع و چالش‌های زندگی و شیوه وی برای یافتن راه حل‌های مختلف و رسیدن به اهداف است.

وی افزود: آدلر بر این عقیده بود که سبک زندگی در اوائل کودکی شکل می‌گیرد و آنها می‌توانند به کمک آن به شیوه‌های خاص خودشان به سوی کمال یا برتری حرکت کنند.

سروقامت گفت: مؤلفه‌های خودآگاهی عبارتند از: ویژگی‌های درونی و بیرونی، خصوصیات ظاهری و جسمانی، ویژگی‌های عاطفی و احساسی، استعدادها، خواسته ها، نیاز‌ها و رغبت ها، نقاط ضعف و قدرت.

در خلال برگزاری این نشست اساتید واحد رودهن به طور فعالانه در گفتگو مشارکت داشتند و به سوالات مطرح شده، توسط استاد پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر