صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۸ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
رازقی عنوان کرد؛

تغییر کاربری و مولدسازی بخش‌هایی از مجتمع عالیشهر دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از تغییر کاربری بخش‌هایی از مجتمع عالیشهر این دانشگاه و تلاش برای مولدسازی ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 935488

به گزارش خبرنگار آنا به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در نشستی صمیمی با اعضای هیئت علمی و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ابتدای این نشست با تسلیت و تبریک شهادت شهید سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان و همرزمانشان و نیز عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ گفت: این عملیات بزرگ که باعث شادی آزادی خواهان و افتخار هر ایرانی شد، تنها گوشه‌ای از قدرت نظامی ایران اسلامی است.

{$sepehr_key_2567}

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه این جلسه در حقیقت نشستی برای آگاهی از نظر، دغدغه، تجربیات اجرایی همکاران و بهره گیری از دانش و خرد جمعی است، گفت: هر کدام از ارکان دانشگاه در حیطه فعالیتی خود تجارب گرانبهایی را کسب کردند که با اجماع این تجربیات، می‌توان به دستاورد‌های مهم و نیز راه حل‌های مناسبی برای رفع چالش‌ها دست یافت.

رازقی یکی از بزگترین مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر را نبود زیرساخت متمرکز در شهر بوشهر برشمرد، وتوضیح داد: بُعد مسافت مجتمع بزرگ و چندمنظوره عالیشهر از بوشهر سبب عدم استقبال دانشجویان و خانواده‌های ایشان در برگزاری کلاس‌ها در این مجتمع شده که علاوه بر عدم بهره برداری کامل از مجتمع عالیشهر، مخارج بسیاری را نیز دانشگاه در نگهداری آن متحمل می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تغییر کاربری بخش‌هایی از مجتمع عالیشهر از تلاش برای مولدسازی ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ دانشگاهی خبر داد و توضیح داد: چند مدرسه سما، چند شرکت پژوهشی و اقدامات برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه استان در زمین‌های این مجتمع، انجام و یا در حال انجام شدن است، اما باید با تدابیر ویژه نهایت بهره مندی را از این ظرفیت و زیرساخت به عمل آورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به قدمت و سابقه دانشگاه آزاد اسلامی در استان بوشهر، متذکر شد: بیش از ۷۰ درصد از بدنه مدیریتی در استان بوشهر، تحصیلکرده دانشگاه آزاد اسلامی هستند و حتی امروزه به نوعی با دانشگاه در ارتباط هستند از این رو علاوه بر توقع اجتماعی دانشگاه از استان، توقع سببی نیز برای حمایت از برنامه‌ها و اهداف دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه‌ها اعتبار و برند علمی هر استان محسوب می‌شوند و حمایت از مراکز علمی، آثار مستقیمی در توسعه و تعالی تمام مجموعه استان خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر هم با اشاره به وقایع اخیر در لبنان و فلسطین و غزه گفت:‌ ای کاش حاکمانی بر جهان حکمرانی می‌کردند که پختگی، نگرش و فهم انسانی در اعمال و رفتار داشتند یا به عبارت دیگر حکما و اندیشمندان در جامعه بین الملل حکومت می‌کردند.

داستار با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توصیه بسیار فاخری به همگان در پذیرش هر مسئولیت داشته اند، عنوان کرد: ایشان فرمودند: تا زمانی که بر خود، خشم، نفرت، شهوت و ... مسلط نشده اید، حکومت را دست نگیرید. از این رو است که امروز حاکمان عرب به واسطه نقطه ضعف‌های خود، در مقابل جنایات سکوت کرده اند و یا مثل صدام چنان دچار خشم و نفرت شده اند که خود باعث بسیاری جنایات شده اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و چالش‌های پیش رو تمام ارکان دانشگاه، گفت: انتظاری که از جامعه فرهیخته دانشگاهی این است که خود، بردبار باشند و در مقابل نیز با سعه صدر دانشجویان و خانواده‌های ایشان را در تمامی مسائل اقناع کنند. بی شک در شرایط کنونی نیازمند همگرایی برای ایجاد فضای جدید متعالی بیش از گذشته احساس می‌شود.

 داستار با قدردانی از دانشگاه در خصوص برگزاری ضیافت اندیشه استادان در مشهد مقدس گفت امید است این مهم علاوه بر رضایت استادان و خانواده ایشان برای این سفر خانوادگی و فرهنگی، برکات معنوی نیز برای دانشگاه و جامعه استان به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر