صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۴ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳
در گفتگو با الجزیره؛

عراقچی: ایران هرگز جریان مقاومت را رها نمی‌کند

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر حمایت همه‌جانبه ایران از محور مقاومت، گفت: اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ما را محک بزنند.
کد خبر : 935485

به گزارش خبرگزاری آنا، سید عباس عراقچیدر گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد: با اینکه به‌دنبال جنگ یا تشدید تنش نیستیم، اما برای هرگونه سناریویی آماده‌ایم.

وزیر امور خارجه ایران که به دوحه سفر کرده است به این شبکه قطری گفت: اسرائیلی‌ها می‌توانند عزم و اراده ما را محک بزنند. خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر این اساس چگونگی پاسخ خود را که با دقت تمام آن را بررسی خواهیم کرد، تعیین می‌کنیم.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه «اسرائیل به دنبال جنگی گسترده و سوق دادن برخی کشور‌ها به این جنگ است»، گفت: تنها ایران نیست که خواهان جنگی گسترده نیست بلکه همه از میزان فاجعه‌بار بودن این جنگ مطلع هستند.

وی تاکید کرد که مقاومت قادر به پاسخ به رژیم صهیونیستی است و نتانیاهو به هدف خود در جنگ غزه یعنی نابودی حماس نرسید و در لبنان نیز با همین وضعیت مواجه خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر حمایت ایران از مقاومت، گفت: حمایت ما هرگز تنها به حمایت‌های سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد بود و هر کاری که لازم باشد برای آنها انجام خواهیم داد. ما حتی یک روز هم از حمایت از مقاومت دست برنداشتیم و من از بیروت اعلام کردم که ایران هرگز مقاومت را رها نخواهد کرد.

عراقچی با اشاره به سفر هفته گذشته خود به لبنان اظهار داشت: دیدار‌های من در بیروت جدی و خوب بود و هیچ مشکلی رخ نداد. از تصمیمات دولت لبنان و مقاومت حمایت خواهیم کرد.

دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران همچنین خبر داد که رایزنی‌هایی را درباره چگونگی برقراری آتش‌بس و توقف کشتارها، قتل و ویرانی‌ها انجام داده است.

وی درباره سفر اخیر خود به عربستان سعودی و قطر نیز گفت: کشور‌های بزرگ منطقه می‌توانند در برابر تنش به وجود آمده نقشی ایفا کنند. عربستان نقش بزرگی در منطقه دارد و قطر نیز نقش موثری ایفا می‌کند، ما در حال انجام رایزنی‌هایی با آنها برای توقف جنگ هستیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین اظهار داشت: کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق برخی کشور‌ها باز است و در حال انجام رایزنی‌هایی برای توقف جنگ هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر