صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۳ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

انوشیروانی: توانستیم دانشگاه آزاد را به وزنه‌برداری برگرداندیم

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: در طول ۱۰ سال گذشته رشته وزنه برداری در خیلی از استان‌ها به مرز نابودی رفته بود و ما عملا ۷-۸ استان خوبمان را از دست داده بودیم.
کد خبر : 935477

به گزارش خبرگزاری آنا، مجمع سالیانه هیئت وزنه برداری استان گیلان با حضور سجاد انوشیروانی، رییس فدراسیون وزنه برداری، جهانبخش آرمان، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، مسعود محرابی، رییس هیئت وزنه برداری استان و سایر اعضای مجمع در محل اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان برگزار شد.

در ابتدای مجمع، رئیس فدراسیون درباره عملکرد هیئت وزنه برداری استان گیلان اظهار کرد: اقرار می کنم مجمع هیات وزنه‌برداری گیلان یکی از مجامعی است که من با اشتیاق در آن حضور پیدا می کنم، یکی به خاطر انسجام اعضای هیات و دیگری به خاطر کاربلدی اداره کل استان. در راس اداره کل فردی ورزشی، ساعی، توانمند به نام دکتر آرمان حضور دارد که همیشه پاسخگو هستند و همراهی کردند. مسعود محرابی یک پتانسیل و ظرفیت بزرگ است. بنده نیز با افتخار مدیرکل بودم و می دانم مدیرکل ها همه دنبال یک چنین رییس هیئتی هستند.

وی افزود: کسی که علاقه مند است، وقت می گذارد، ذره ای از انگیزه اش کاسته نمی شود و اگر به او آسیبی می رسد یا با کم لطفی مواجه می شود دلسرد نمی شود و همچنان با قدرت به کارش ادامه می دهد. من به علاقه مسعود محرابی به وزنه برداری غبطه می خورم و لذت می برم. مسعود یک پتانسیلی است که حتما باید از ظرفیت و توانش در بدنه فدراسیون هم استفاده شود. بدون تعارف می‌گویم مسعود محرابی یکی از روسای هیات‌های است که پتانسیل رییس فدراسیون شدن را هم دارد و جدا در این مدت خیلی به ما کمک کرده و ما هم با تمام توان در خدمتش هستیم.

انوشیروانی درباره کشف استعداد های این رشته اظهار کرد: ما به سمت آموزش و پروش رفتیم و قصد داریم از سال آینده مسابقات آموزشگاه‌های کشور را فعال کنیم. در همین راستا قرار است جلسه خوبی با ارکان مختلف وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم تا سالن‌هایی که در سال‌های قبل تعطیل شده بود دوباره بازگشایی شود و در اختیار وزنه‌برداری قرار بگیرد. فعال کردن وزنه‌برداری در آموزش و پرورش برای ما یک رکن است. در دو سال گذشته نتوانسته بودیم ارتباط خوبی برقرار کنیم با این ارگان اما خوشبختانه با حضور کریمیان و همینطور دکتر کاظمی در راس این وزارتخانه، ارتباطی که دنبالش بودیم ایجاد شده تا ما بتوانیم از پتانسیلی که در آموزش و پرورش هست برای اعتلای وزنه‌برداری استفاده کنیم. این یکی از قول های ماست و ما به جد پیگیر هستیم تا این کار را به نحو احسنت انجام دهیم. تعارف نداریم. اگر می‌خواهیم استعدادیابی کنیم و اگر می‌خواهیم علاقه مند پیدا کنیم حتما باید به سراغ مدارس برویم و از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری خاطرنشان کرد: درحال سرمایه  گذاری بر روی سنین پایه هستیم. همه شما می دانید که در طول ۱۰ سال گذشته رشته وزنه برداری در خیلی از استان‌ها به مرز نابودی رفته بود و ما عملا ۷-۸ استان خوبمان را از دست داده بودیم، طوری که حتی ۲۰ ورزشکار بیمه شده فعال هم نداشتند. در این حد وزنه‌برداری افول کرده بود اما طبق آمارهایی که از  استان‌ها به دست ما می‌رسد خوشبختانه شرایط روز به روز دارد بهتر می‌شود. در همین دو سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش روسای هیات های استانی ۱۷ سالن ورزشی به وزنه‌برداری برگردانده شده است و این خیلی برای ما مهم است، به خصوص در شهرستان‌ها چراکه وزنه‌برداری به شدت رشته ای پرهزینه است در بحث تجهیزات و مایحتاج وزنه‌بردار و مربی و در عین حال یک رشته بدون درآمد هم هست.

وی در ادامه یادآور شد: برای رشته وزنه برداری تجهیزانی را خریداری کردیم که حجم بزرگی نیز است. حجمی که تا الان در وزنه‌برداری کشور انجام نشده است، اما به لطف حمایت‌های وزارت ورزش، وزارت نفت و دیگر دوستان این کار صورت گرفته و ان شالله تا آخر آذرماه به تخصیص هیئت های استانی داده می شود. ما این کار را باید طی ۳ سال متوالی در سطح کشور تکرار کنیم تا ناوگان وزنه‌برداری ایران نوسازی شود. در کنار آن هر استانی که سالنی به وزنه برداری اختصاص دهد وظیفه ماست که آن را تجهیز کنیم. من در تهران قول تجهیز ۱۲ سالن را داده ام که ۳ سالن تا الان تجهیز شده است. ما خودمان را به توسعه و تجهیز سالن‌های وزنه‌برداری برای دستیابی به اهداف بزرگتر مکلف می دانیم.

انوشیروانی درباره لیگ وزنه برداری کشور گفت: در بحث لیگ تلاش می‌کنیم که برای سال بعد شرایط را بهتر کنیم. امسال هم اتفاق‌های خوبی در حال رخ دادن بود اما چند تیم خوب را از دست دادیم. ما دانشگاه آزاد را به وزنه‌برداری برگرداندیم اما ذوب آهن را خودتان شاهد هستید که در خیلی از رشته ها از تیمداری اعلام انصراف کرد. آنها بدهی انباشته زیادی داشتند، چیزی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان و دیگر قادر به تیم داری نبودند. با این حال ما سعی می کنیم چند تیم خوب را برای فصل آینده به جمع تیم‌های لیگ برتری اضافه کنیم. 

او درباره استعفای سید هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان تصریح کرد: در جلسه کمیته فنی، پانزوان عدم همکاری نوشت و جلسه را ترک کرد و کمیته فنی نیز با عدم همکاری او موافقت کرد. من به هادی پانزوان همچنان اردات دارم و او را یک ظرفیت و پتانسیل بزرگ می دانم. دلیل این استعفا که دومین استعفای او بود را نمی دانم. تمام تلاشمان را کردیم تا تیم های پانزوان حمایت شوند. باید قبول کنیم که کار با رفاقت فرق دارد. کار شوخی ندارد چراکه جامعه به عملکرد ما امیدوار است و ما نیز باید تلاش کنیم تا کوتاهی نکنیم و عملکردی زیبنده جامعه وزنه برداری داشته باشیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در پایان خاطرنشان کرد: دنیا مالی برای ورزش کشور یک ظرفیت بزرگ محسوب می شود. او کسی است که بعد از سه جلسه ای که با اوداشتم انگیزه‌ ام برای کار کردن دوچندان شده است؛ وزیری که به همه موضوعات اشرافیت دارد، قانون بلد است، به مسایل حقوقی آگاه است و از الان برای موفقیت ورزش در المپیک بعدی  برنامه ریزی می‌کند. حضور چنین وزیری در راس کار که همه آسیب های ورزش قهرمانی و ورزش همگانی را می‌شناسند و با برنامه آمده است برای همه ما یک قوت قلب بزرگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر