صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

دنیامالی: در علوم جدید و هوش مصنوعی نیاز به یک تحول داریم/ هدف ایجاد یک تیم مشترک بین وزارت ورزش و معاونت علمی فناوری است

نشست هم اندیشی وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور صبح امروز نوزدهم مهرماه برگزار شد.
کد خبر : 935476

به گزارش خبرگزاری آنا، نشست هم‌اندیشی وزارت ورزش و جوانان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با حضور احمد دنیامالی و حسین افشین در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

دنیامالی در این نشست اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما از ابتدای حضور در وزارت ورزش و جوانان پوست‌اندازی در حوزه کار‌های فناورانه است که در این راستا پیرو صحبت قبلی که با معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور داشتیم جلسه امروز را تشکیل دادیم که بتوانیم هم‌اندیشی را انجام دهیم.

وی افزود: هدف ما این است که یک کار ویژه و خاص را در حوزه علمی و فناوری انجام دهیم و برای اینکار نیاز به مشورت داریم. احساس می‌کنیم که در علوم جدید و به ویژه در بحث هوش مصنوعی نیاز به یک تحول داریم. در حوزه ورزش و به ویژه قهرمانی به این تحول نیاز داریم و باید پیشگام باشیم. وقتی ما پیشگام باشیم ادارات کل و فدراسیون‌ها نیز به تبع از ما به این موضوع ورود خواهند کرد. وقتی ما از جوان و ورزشکار خود انتظار داریم در المپیک که بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان است مدال بگیرد و با دنیا رقابت کند باید خودمان نیز در حوزه کاری ارتقا پیدا کنیم و با علم روز جلو برویم و برجسته شویم. نمی‌توان انتظار داشته باشیم که فدراسیون و ورزشکار قوی داشته باشیم ولی خودمان ضعف داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما اگر قوی شویم ادارات کل، فدراسیون‌ها و ادارات شهرستان‌ها نیز قوی خواهند شد. برای رسیدن به این هدف نیازمند کمک و همفکری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری هستیم. به لحاظ شاخص‌هایی که اعلام شده ما جزو وزارتخانه‌های متوسط هستیم و این برای ما خوب نیست. ما با قشر جوان مواجه هستیم و یک ظرفیت کلانی در کشور وجود دارد که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم. هدف ما این است که یک تیم مشترک بین وزارت ورزش و معاونت علمی فناوری ایجاد شود و برنامه‌ها را بتوانیم اجرایی کنیم.

 دنیامالی اظهار داشت: آیین‌نامه حمایت از تولید و مباحث دانش‌بنیان در حوزه ورزش و جوانان اواخر سال ۱۴۰۱ در جلسه هیات دولت تصویب شد و باید تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت ورزش و معاونت علمی فناوری منعقد می‌شود پیرو همین مصوبه باشد و برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر