صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

عراقچی با نخست‌وزیر قطر دیدار کرد/ تأکید بر استفاده از ظرفیت منطقه برای توقف جنگ

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای قطری، خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد.
کد خبر : 935470

به گزارش خبرگزاری آنا، سید‌عباس عراقچی وزیر خارجه کشورمان و شیخ محمد‌ بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‎وزیر و وزیر خارجه قطر، در دوحه با یکدیدگر دیدار و رایزنی کرده بودند.

طرفین در این دیدار در خصوص گسترش روابط بین ایران و قطر و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به ویژه تحولات لبنان و فلسطین و ضرورت توقف جنگ‌افروزی و جنایات رژیم صهیونیستی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر خارجه ایران با اشاره به سیاست حسن همجواری و توسعه همه‌جانبه مناسبات با همسایگان به‌عنوان اولویت مهم دولت چهاردهم در راستای دستیابی به صلح، ثبات، امنیت و نیز توسعه و رفاه منطقه‌ای، روابط بین جمهوری اسلامی ایران و قطر را برادرانه و رو به جلو ارزیابی و بر اجرای توافقات قبلی بین دو کشور تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با مرور تلاش‌های دو کشور برای توقف جنگ در غزه و لبنان و تقدیر از نقش سازنده قطر در این خصوص، جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی را عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواند و خواستار بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات منطقه برای توقف فوری جنگ و ممانعت از تداوم نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌ها در لبنان و فلسطین شد.

تأکید وزیر خارجه قطر بر تداوم ارتباط نزدیک قطر و ایران

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر بر تداوم ارتباط نزدیک و دوستانه بین قطر و جمهوری اسلامی ایران و گسترش مناسبات در راستای عزم و اراده رهبران دو کشور تأکید کرد. 

وی همچنین با اشاره به روند مشورت‌های صورت گرفته بین طرفین در موضوع تحولات منطقه، خواستار همکاری‌های منطقه‌ای به‌منظور توقف جنگ و جنایات رژیم صهیونیستی، دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در منطقه و کمک به مردم فلسطین و لبنان شد.

ناگفته نماند که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه‌ای خود به منظور دیدار و رایزنی با مقامات قطر شامگاه چهارشنبه ۱۸ مهرماه وارد دوحه پایتخت قطر شد.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران پیش از سفر به قطر به ریاض رفته و با همتای سعودی خود و همچنین محمد بن سلمان ولی عهد عربستان دیدار و رایزنی کرد.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان، محور اصلی رایزنی‌های وی در این سفر منطقه‌ای، گفت‌وگو در مورد آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر