صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد:

ارائه بدون محدودیت داده‌های ماهواره‌ای به دستگاه‌ها

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به آرشیو داده‌های این سازمان، گفت: ما در سازمان فضایی به عنوان دستگاه حاکمیتی آمادگی داریم بدون محدودیت این داده‌ها را در اختیار سازمان‌ها قرار دهیم.
کد خبر : 935417

به گزارش خبرگزاری آنا، حسن سالاریه امروز در رویداد فناوری فضایی، ابزار پایش الگو‌های آب و هوایی که به مناسبت هفته جهانی فضا در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برگزار شد، با اشاره به کاربرد‌های تصاویر ماهواره‌ای در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی در کشور از داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای برای حل مسائل کشور بهره‌برداری می‌کنند.

وی، سازمان هواشناسی را متولی پیش‌بینی آب و هوا دانست و ادامه داد: در بازدیدی که از بخش‌های مختلف پژوهشگاه هواشناسی و علوم جوی انجام شد، مایه خوشحالی است که این پژوهشگاه از داده‌های ماهواره‌ای و زمینی در ترکیب با یکدیگر برای پیش بینی آب و هوا و مدل‌سازی‌های خود استفاده می‌کند.

سالاریه با اشاره به آرشیو داده‌های ماهواره‌ای در سازمان فضایی، یادآور شد: سازمان فضایی به عنوان دستگاه حاکمیتی آمادگی دارد که بدون محدودیت این داده‌ها را در اختیار سازمان‌ها قرار دهد.

رئیس سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده نشست دیگری با این پژوهشگاه برگزار شود و قول‌هایی که در زمینه دسترسی به تصاویر ماهواره‌ای و همکاری‌ها داده شد، مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ما وقت و بودجه کافی برای موازی‌کاری نداریم، خاطر نشان کرد: ما نیاز به کار گروهی و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور داریم.

سالاریه در خصوص کاربرد‌های ماهواره‌های بومی در حوزه هواشناسی، گفت: برای کاربرد‌های هواشناسی نیاز داریم که در مدار ژئو ماهواره پرتاب کنیم که برای دستیابی به این امر ۴ تا ۵ سال فاصله داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ماهواره‌های بومی برای این حوزه نداریم، خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد در پروژه‌های ماهواره‌ای آتی سنجنده‌های مورد نیاز هواشناسی بر روی ماهواره‌ها نصب شود تا بتوان از داده‌های آن در پیش‌بینی هواشناسی بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر