صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

رشد چشمگیر تولید تجهیزات پزشکی در کشور: از تأمین داخلی تا صادرات

رئیس اداره تولید و ثبت ملزومات تخصصی پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که با توجه به ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی متخصص، ایران توانسته بخش عمده‌ای از نیاز‌های داخلی به تجهیزات و ملزومات پزشکی را تأمین کند و در برخی زمینه‌ها به صادرات نیز بپردازد.
کد خبر : 935353

به گزارش خبرگزاری آنا، ابوالفضل الله‌بخشی، در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: تولید تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر با پیشرفت‌های زیادی همراه بوده است. ما توانسته‌ایم نه تنها نیاز‌های داخلی را برطرف کنیم، بلکه برخی محصولات با کیفیت داخلی را به کشور‌های دیگر نیز صادر کنیم.

وی افزود: این موفقیت حاصل حمایت‌های گسترده از تولیدکنندگان داخلی، تسهیل فرایند صدور مجوزها، و نظارت بر کیفیت محصولات بوده است. ما با بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های نوین، توانسته‌ایم کیفیت تولیدات داخلی را به سطح استاندارد‌های بین‌المللی ارتقا دهیم.

الله‌بخشی همچنین به نقش مهم سیاست‌های تشویقی در افزایش تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت: محدود کردن واردات کالا‌های مشابه داخلی و تسهیل واردات مواد اولیه از جمله اقداماتی است که برای حمایت از تولید داخلی انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تجهیزات پزشکی
ارسال نظر