صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری ۶۸۷۸ جلسه دفاع تحصیلات تکمیلی با تاکید بر پژوهش کاربردی

معاون پژوهشی و مسئول تمشیت معاونت علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در حاشیه بازدید از جشنواره صدرا گفت: ضرورت امروز ایجاب می‌کند به سمت دانشگاه‌های نسل سوم در نظام آموزش عالی حرکت کنیم و در این راستا برگزاری رویدادهایی همچون صدرا برای ایجاد ارتباط بهتر و بیشتر صنعت و دانشگاه و تحقق دانشگاه‌های کارآفرین و مهارت آموز اهمیت می‌یابد.
کد خبر : 935333

به گزارش خبرگزاری آنا، ‌رضا رادفر معاون پژوهشی و مسئول تمشیت معاونت علم و فناوری این واحد دانشگاهی، تصریح کرد: از یک سو دانشگاه‌ها، تأمین‌کننده نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور بوده و بسیاری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها متمرکز است. از سوی دیگر، صنعت به عنوان بازوی اجرایی دانشگاه‌ها در تبدیل دانش به فناوری و توسعه نوآوری و کارآفرینی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین ارتباط پژوهشگران دانشگاهی با صاحبان و متخصصان حوزه صنعت و تجارت بیش از پیش اهمیت دارد.

رادفر از برگزاری ۶۸۷۸ جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری طی یکسال گذشته و فعالیت ۲۸ دانشجوی دکتری پژوهش محور در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: یکی از ارکان مهم در ارتباط دانشگاه و صنعت، پژوهش کاربردی است. همچنین بخش قابل توجه در پژوهش کاربردی، تعریف پایان نامه‌های کاربردی و عملیاتی است. پایان‌نامه‌های دانشگاهی با توجه به مسائل و مباحث مورد نیاز صنعت، یکی از راه‌های ارتباط صنعت و دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه جامعی در قالب نظام پایش در دست اجرا است، افزود: در نظام پایش، پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به مسائل صنعت بررسی و در قالب نظام موضوعات تعریف و تبیین می‌شود. با تعریف پایان نامه‌ها و رساله‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی -کاربردی علاوه بر اینکه می‌توان برای مشکلات صنعت راه‌حل عملیاتی ارائه کرد، بلکه مشکل تامین هزینه پژوهش دانشجویان و دانشگاه نیز تأمین خواهد شد.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات، افزود: این واحد دانشگاهی به عنوان دانشگاهی پیشرو، همواره سعی دارد در حوزه تربیت دانشجو و تولید دانش در رشته‌های پراهمیت مرتبط با بخش‌های مورد نیاز صنعت و انجام پروژه‌های پایه و کاربردی گام‌های اساسی بردارد. در این راستا تعریف و تحقق قرارداد‌های همکاری و پژوهشی با سازمان‌ها، موسسات و صنایع مختلف به طور جدی، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه آزاد
ارسال نظر