صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
رئیس انجمن چشم پزشکان ایران مطرح کرد؛

انجام ۷۰ درصد خدمات چشم پزشکی در بخش خصوصی

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: حدود ۷۰ درصد خدمات چشم پزشکی در بخش خصوصی انجام می‌شود و فقط ۳۰درصد آن در بخش دولتی است.
کد خبر : 935320

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نوید نیل فروشان متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه و دبیر علمی سی و سومین کنگره انجمن علمی چشم پزشکی در نشست خبری که امروز در محل انجمن برگزار شد اظهار کرد: کنگره علمی چشم پزشکی هفتم تا ۱۰آبان ماه برگزار خواهد شد. در روز اول این کنگره به مباحث تخصصی‌تر و در روز‌های بعد مباحث عمومی‌تر در قالب ۱۱سمپوزیوم و ۳۱کارگاه ارائه خواهند شد.

وی ادامه داد: در این کنگره برای پزشکان جوان سخنرانی‌های آموزشی متفاوتی از قبیل چگونه مواجه شدن با برخی بیماری‌ها آموزش داده خواهد شد. همچنین جلساتی مرتبط با پزشکی قانونی برگزار می‌شوند که اگر مشکلی برای همکاری ایجاد شد نحوه رفع آن را بداند. نحوه استفاده از هوش مصنوعی، مشکلات عینک، اتفاقات جدید در حوزه چشم پزشکی، بررسی روش‌های نوین درمانی و تشخیص از دیگر مباحثی است که در این کنگره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نیل فروشان با بیان اینکه تمرکز این کنگره برروی مباحث هوش مصنوعی و روش‌های نوین درمان و همچنین ژن درمانی است، گفت:  مهم‌ترین مسئلی که وجود دارد کمک‌های بسیار مهم هوش مصنوعی در تشخیص بیماری‌ها است. لازم به ذکر است که هوش مصنوعی می‌تواند احتمال پیشرفت یا پسرفت بیماری را نیز اطلاع دهد.

چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا

محمود جباروند رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در ادامه این نشست گفت: چشم پزشکی ایران قابل مقایسه با کشور‌های پیشرفته دنیا است. ما از نظر تجهیزات، تخصص و مهارت چیزی از کشور‌های دیگر کم نداشته و خدمات تخصصی بسیار خوبی به مردم ارائه می‌دهیم.

وی افزود: درکشوری مانند کانادا اگر فردی دچار آب مروارید شوند ماه‌ها منتظر عمل جراحی خواهد بود. دسترسی آن‌ها به پزشکان متخصص و فوق تخصص سخت و دشوار است در حالی که در ایران با ارزانترین قیمت و در کمترین زمان بیماران زیر نظر متخصصین خبره درمان می‌شوند.

70 درصد خدمات چشم پزشکی در مراکز خصوصی ارائه می‌شود

رئیس انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره له این که حدود ۷۰ درصد خدمات چشم پزشکی در بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: فقط حدود ۳۰ درصد از خدمات در مراکز دولتی انجام می‌شوند چرا که رسیدگی به حجم بالایی از بیمار کار سختی است.

ایجاد مشکلات فراوان با افزایش نرخ ارز

جباروند تصریح کرد: متاسفانه نرخ ارز تجهیزات پزشکی حدود ۵۰ درید افزایش یافته است. همین مسئله موجب شده تا خرید، جایگزینی و بروزرسانی تجهیزات چشم پزشکی در بخش خصوصی و دولتی با مشکلات زیادی مواجه باشد. انتظارمان از دولت اقای پزشکیان این است که برای کاهش هزینه‌های پرداخت از جیب مردم اقداماتی انجام دهد.

وی بیان کرد: درحال حاضر انواع اعمال جراحی در کشور انجام می‌شود. اما از نظر تهیه بافت در بانک چشم مشکلاتی وجود دارد. به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده بافت مورد نیاز بیماران به سختی و در مدت زمان طولانی تامین می‌شود و فقط در موارد اورژانسی سریع‌تر در اختیار پزشک قرار می‌گیرد. به دلیل وجود این مشکل بیماران در صف‌های طولانی پیوند قرنیه قرار می‌گیرند که گاهی موجب خسارات فراوانی برای بیماران می‌شود.

جباروند  با اشاره به این که حدود ۲۵۰۰ چشم‌پزشک در کشور فعالیت دارند که در سراسر کشور ارائه خدمت می‌کنند گفت:  کاتاراکت، گلوکوم یا آب‌سیاه و مشکلات بینایی مربوط به دیابت از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در ایران است.

وی تاکید کرد: استفاده مداوم از تبلت و موبایل برای کودکان کمتر از 2 سال ممنوع است. حتی افراد در سنین بالاتر هم نباید به طور مداوم از گوشی ، کامپیوتر و تبلت استفاده کنند و پس از هر دو ساعت استفاده نیم ساعت به چشم‌های خود استراحت دهند.

 به دلیل این که معاینه چشم در کودکان انجام می‌شود مشکلات تنبلی چشم در کودکان را سریع‌تر شناسایی و درمان می‌کنیم. 

رئیس انجمن چشم پزشکان کشور گفت: متأسفانه تبلیغات دور از شأن پزشکی در فضای مجازی صورت می‌گیرد.اگر ویزیت چشم‌پزشکی در یک ساعت بیش از ۵ بیمار باشد کیفیت درمان کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر