صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت هفته نیروی انتظامی اتفاق افتاد؛

افتتاح مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور پایتخت

مراسم افتتاح مرکز جامع اطلاع رسانی برخط پلیس راهور پایتخت برگزار شد.
کد خبر : 935306

به گزارش خبرنگار آنا، افتتاح مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور پایتخت و همچنین فروشگاه و مراکز خدماتی و اقتصادی پلیس راهنمایی و رانندگی، صبح امروز چهارشنبه ۱۸ مهر به میزبانی ستاد پلیس راهور تهران بزرگ و با حضور سردار حسینی رئیس پلیس راهور کشور و سردار مصدق جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد. 

سرهنگ موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور پایتخت در ابتدای این جلسه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از عملکرد پرسنل پلیس راهور گفت: با تلاش‌هایی که انجام شد، از ابتدای سال جاری برنامه‌‌هایی برای تامین نیازمندی‌های پرسنل داشتیم. مثل راه‌اندازی فروشگاه و احداث مرکز پخت نان و شیرینی.

وی افزود: درباره حفاظت فیزیکی اطراف ستاد نیز برنامه‌هایی عملی شد. تمام زیرساخت‌ها در این طرح‌ها به درستی اجرا شده و برای امسال نیز برنامه‌های دیگری برای پرسنل داریم. 

در ادامه مراسم مجموعه فروشگاهی پرسنل پلیس راهور، با فرمان سردار حسینی افتتاح شد و از دست‌اندرکاران این پروژه‌ها تقدیر به عمل آمد.

مرکز جامع اطلاع‌رسانی برخط پلیس راهور تهران بزرگ به آدرس اینترنتی  Tehran.rahvar120.ir افتتاح شد.

سرهنگ موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص این مرکز اطلاع‌رسانی هم گفت: ایجاد مرکز جامع اطلاع‌رسانی ترافیکی برخط حاصل خروجی اتاق فکر ما در سال گذشته بود. ما تابستان گذشته کتابی در این خصوص منتشر کردیم که یکی از طرح‌های آن کتاب این مرکز برخط بود. مطالعات مختلفی در کشورهای مختلف شرق اسیا و اروپا انجام شد و مراکز برخط موجود در ان کشورها مورد بررسی قرار گرفت و ما متوجه شدیم در خاورمیانه چنین مرکزی در هیچ یک از کشورهای منطقه نیست‌.

وی افزود: با بیست میلیون سفر روزانه در تهران اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و با اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به مردم می‌توان شرایط را برای مردم تسهیل کرد. خدمات این مرکز در چند دسته است. ما از اسفند سال گذشته کار را به صورت آزمایشی آغاز کردیم و معتقدم تا چند ماه دیگر برای گسترش کار باید تلاش کنیم. در شهرداری تهران و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همکاری‌های خوبی با ما انجام شد تا خدمات خوبی به شهروندان ارائه دهیم. 

سرهنگ موسوی‌پور در رابطه با خدمات موجود در این مرکز گفت: اخرین وضعیت ترافیکی معابر به صورت صوتی (رادیو برخط) و تصویری. دوربین‌ها به صورت مستقیم پخش نمی‌شود و با ۲-۳ دقیقه تاخیر برای کاربران پخش می‌شود. فیلم‌های ۱۵ تا ۳۰ ثانیه از حوادث مثل 

نقشه برخط ترافیک، اطلاع‌رسانی رویدادهای حمل و نقل و ترافیک ، حوادث در حوزه‌های تاکسیرانی، اتش نشانی، اتوبوسرانی، اورژانس، شهرداری‌ها و... از این مرکز به‌روزرسانی می‌شود. آموزش و فرهنگ‌سازی در دل این کار نهفته است. در بحث مقررات راهنمایی و رانندگی آموزش برای مردم عادی و همچنین ناشنوایان نیز قرار دارد. بحث‌های آموزشی برای کودکان نیز در این مرکز جمع‌آوری شده است. کلیپ‌های کوتاه با حضور هنرمندان و انیمیشن محبوب «سیا ساکتی» در این مرکز بارگذاری می‌شود. 

استعلام خودروهای توقیفی هم در سایت مشخص است. این خدماتی است که فعلا ارائه می‌شود و در ادامه طرح‌های بیشتری داریم. اطلاع‌رسانی رادیویی به رانندگان هم انجام می‌شود و حوادث به گوش رانندگان می‌رسد. استفاده از هوش مصنوعی هم برای پیش‌بینی ترافیک معابر نیز از دیگر طرح‌های ماست و امیدواریم یک ساله ان را به بهره‌برداری برسانیم. همکاری و تعامل با مسیریاب‌های داخلی هم انجام شده. به عنوان مثال در روزهای اخیر که تجمعاتی در میدان فلسطین و خیابان‌های اطراف بود، اطلاعات معابر در اختیار مسیریاب‌های داخلی قرار گرفت تا راه‌های جایگزین به کاربران این نرم‌افزارهای داخلی ارائه شود. به این ترتیب کاربران این نرم‌افزارها نیز بیشتر می‌شود و کم‌کم شاهد خارج شدن نرم‌افزار «waze» از دسترس مردم باشیم.

هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این نشست گفت: ما برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری پلیس راهور داریم. تا پایان سال پروسه نوسازی همه دوربین‌های کنترل سرعت در سطح شهر انجام می‌شود. در حوزه طرح ترافیک و الودگی هوا هم نوسازی و برخط‌سازی انجام می‌شود. دوربین‌ها در سال‌های اخیر شرایط بدی داشت و برنامه داریم تا پایان سال نظارت تصویری و سامانه‌های کنترل سرعت برخط و یه روز شود تا شرایط برای متخلفان سخت شود.

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور در این نشست گفت: تهران بزرگ به عنوان پایتخت از نظر حمل و نقل و ترافیک جایگاه ویژه ای دارد و زندگی تک تم افرادی که در این شهر زندگی می‌کنند به این مسئله گره خورده است. حجم اتفاقاتی که در حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران می‌افتد غیرقابل تصور است. روزانه بالغ بر ۲۰ میلیون تردد اتفاق می‌افتد. تصور کنید اگر یک ساعت وقت مردم در این جابجایی تلف شود. یعنی ما روزی ۲۰ میلیون نفر ساعت اتلاف وقت داریم. با کمی ضرب و تقسیم روزانه ۸۵۰۰ نفر سال به واسطه یک ساعت معطلی در جابجایی شهر تهران از بین می‌رود. این حجم از کار حتما با روش‌های سنتی گذشته قابل مدیریت نیست و اگر مدیریت هوشمند و هم افزایی حاکم نباشد و مدیریت یکپارچه نداشته باشیم نتیجه‌ای جز خستگی ما و نارضایتی مردم وجود ندارد. 

وی افزود: ما باید به سراغ روش‌هایی برویم که بهترین خروجی را برای ما دارد و دستاورد ان نیز برای مردم ملموس باشد. یکی از ایرادات در سازمان‌ها این است که برای کارنامه، فقط به عدد خروجی توجه می‌کنیم و اینکه مردم چقدر این خروجی را لمس کردند مورد توجه نبست. چیزی که برای ما باید مهم باشد دستاورد است و ما چاره‌ای نداریم مه در این مسیر به سراغ مدیریت هوشمند برویم.

سردار حسینی اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز اطلاع رسانی برخط یکی از همان راه‌هاست. ویژگی بارز پلیس حرفه‌ای پیش‌بینی پذیری است. برای رفتن به این سمت باید مردم کاملا نسبت به اقدامات ما در این ه آگاهی داشته باشند و این مرکز جامع این ویژگی را دارد. بقیه خدمات این مرکز هم به درد مردم می‌خورد. آموزش‌های مختلف مثلا درخصوص تصادفات رانندگی یا موارد بیمه‌ای در آنجا برای مردم قرار می‌گیرد. این بستر می‌تواند به احقاق حقوق شهروندان کمک کند. من از تک‌تک کسانی که در این مسیر زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. امیدوارم مسیری که به سمت یک مدیریت هوشمند، کیفی و بهره‌ور خواهد رفت ادامه پیدا کند. قه مردم هم تبریک می‌گویم برای این امکان حدید و امیدواریم تعداد دنبال‌کنندگان و استفاده کنندگان از این سایت به تعداد افرادی باشد که ۲۰ میلیون تردد روزانه را انجام می‌دهند. 

در ادامه با دستور سردار حسینی سایت جدید پلیس راهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر