صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
استقامتی تاکید کرد؛

هزینه بالای صنعت داروسازی به دلیل حرکت در مسیر تحقیق و توسعه

رئیس هیئت‌ مدیره انجمن دیابت گابریک، بر حمایت های بیمه‌ای از صنعت داروسازی کشور تاکید کرد.
کد خبر : 935303

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا استقامتی، در کنگره EASD در خصوص کنگره‌های خارجی و داخلی از جمله ایران فارما، گفت: به طور کلی باید گفت برگزاری کنگره‌های داخلی و خارجی می‌تواند در جهت ارتقا دانش پزشکان بسیار مفید باشد.

وی افزود: با حضور در این کنگره‌ها تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد و پزشکان می‌توانند دانش خویش را به‌روز کنند و یا در اختیار دیگر همکاران قرار دهند و از روش‌های جدید درمانی که در فاز مطالعاتی هستند با خبر شده و در مورد چالش‌های رشته‌های مختلف پزشکی تبادل نظر کنند.

استقامتی ادامه داد: بسیار مهم است که از پزشکان متخصص بالینی در کنگره‌ها دعوت شود، به خصوص به دلیل ارتباط جامعه پزشکی با بیماران و آشنایی آنها با چالش‌های دارویی، حضور در کنگره‌ها بسیار مفید خواهد بود.

وی درباره صنعت داروسازی گفت: به طور کلی باید گفت صنعت دارو در دنیا یک صنعت هزینه‌بر است، زیرا از مسیر تحقیق و توسعه می‌گذرد و سال‌ها طول می‌کشد که به ثمر برسد و نیازمند بودجه کلانی است. اغلب افراد به دلیل هزینه برخی داروها شاید امکان خرید آن را نداشته باشند؛ لذا ضروری است که از مسیر قانونی و پوشش‌های بیمه‌ای این مشکل برطرف شود.

وی افزود: امیدوارم با همت مسئولان، مشکلات مربوط به قرار گرفتن داروها تحت پوشش بیمه، به ویژه بیمه داروهای نسل جدید، برطرف شود و شاهد ارتقای سلامت افراد جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر