صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل یک قدم دیگر به تجزیه نزدیک‌ شد

آمریکا ممکن است از گوگل بخواهد بخش‌هایی از کسب وکار خود مانند مرورگر کروم و سیستم عامل اندروید را که برای حفظ انحصار غیرقانونی در جستجوی آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد، واگذار کند.
کد خبر : 935286

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که ممکن است از یک قاضی بخواهد آلفابت شرکت مادر گوگل را مجبور کند تا بخش هایی از کسب وکار خود مانند مرورگر کروم و سیستم عامل اندروید را که می گوید برای حفظ انحصار غیرقانونی در جستجوی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد، واگذار کند.

قاضی یک پرنده تاریخی در ماه آگوست دریافت که گوگل، که ۹۰ درصد جستجوهای اینترنتی ایالات متحده را پردازش می کند ویک انحصار غیرقانونی ایجاد کرده است. راهکارهای پیشنهادی وزارت دادگستری این پتانسیل را دارد که نحوه دسترسی آمریکایی ها به اطلاعات در اینترنت را تغییر دهد و در عین حال درآمده ای گوگل را کاهش دهد و به رقبایش فضای بیشتری برای رشد بدهد.
 
به گفته دادستان ها، هدف از راه حل های پیشنهادی نیز جلوگیری از گسترش سلطه گذشته گوگل به کسب وکار رو به رشد هوش مصنوعی خواهد بود.
 
وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی درخواست دستوری است که گوگل را ملزم کند شاخص ها، داده ها و مدل هایی که برای جستجوی گوگل و ویژگی های جستجوی به کمک هوش مصنوعی استفاده می کند را در دسترس رقبا قرار دهد.
 
همچنین ممکن است از دادگاه بخواهد که به پرداخت های گوگلی که باعث می‌شود موتور جستجوی آن به صورت پیش فرض روی دستگاه های جدید نصب یا تنظیم شود، پایان دهد.
 
گوگل پرداخت سالانه ۲۶.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را به شرکت هایی از جمله اپل و دیگر تولیدکنندگان دستگاه انجام داده است تا اطمینان حاصل کند که موتور جستجویش به صورت پیش فرض روی گوشی های هوشمند و مرورگرها باقی می ماند و سهم بازار خود را قوی نگه می دارد.
 
گوگل این پیشنهادها را رادیکال خواند و گفت که آن ها بسیار فراتر از مسائل قانونی خاص در این مورد هستند.
 
برخی از ایده های مطرح شده در این پیشنهاد پیش تر از سوی رقبای کوچک تر گوگلی نظیر سایت بررسی یلپ (Yelp) و شرکت موتور جستجوی رقیب «داک داک گو» (DuckDuckGo) حمایت شده بودند.
 
یلپ که در ماه آگوست از گوگل به خاطر جستجو شکایت کرد، می گوید دور زدن مرورگر کروم و سرویس های هوش مصنوعی گوگل باید روی میز باشد. یلپ همچنین می خواهد گوگل از اولویت دادن به صفحات تجاری محلی گوگل در نتایج جستجو منع شود.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر