صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۱ پیش بینی وضعیت جامعه و فناوری بشر برای سال ۲۰۳۰

اگر بتوانیم در زمان را پرش کنیم و به سال ۲۰۳۰ برویم، به نظر می‌رسد، در سال ۲۰۳۰ از نظر فناوری به جز چند تغییر بزرگ بسیار شبیه سال ۲۰۲۴ باشد.
کد خبر : 935285

گزارش خبرگزاری فناوری آنا به نقل ازshapingtomorrow، سفر در زمان یکی از خاص‌ترین رویا‌های بشر بوده و فیلم‌های تخیلی زیادی در این حوزه ساخته شده است. بازگشت به گذشته یا رفتن به آینده واقعا جذاب است. اما اگر بتوانیم در زمان جلو برویم و سال ۲۰۳۰ را فقط از منظر جامعه و فناوری نگاه کنیم، چه شکلی خواهد بود.

اولین تغییر بزرگ در جامعه این است که مردم کمتر اعتماد می‌کنند. با توجه به همه گیری سال ۲۰۲۰، به دنبال آن جنگ ۲۰۲۴ و سپس کلاهبرداری بزرگ ۲۰۲۵، مردم دیگر هیچ کس را باور نمی‌کنند. آنها کانال‌های خبری، سیاستمداران یا حتی بهترین دوستان خود را باور نمی‌کنند و فقط به چیزی که خودشان باور دارند، ایمان می‌آورند.

دومین تغییر: فناوری، زندگی مان را گرفته است. ممکن است فکر کنید که ما در سال ۲۰۲۴ نیز شاهد فناوری پیشرفته هستیم، اما در سال ۲۰۳۰، خانه، ماشین، رسانه‌ها و حتی کودکان و سگ‌های ما مبتنی بر فناوری خواهند بود. اکثر خانه‌ها یک ربات پیشخدمت یا خدمتکار دارند و ۹۰ درصد بشریت به شبکه متصل است.

سومین تغییر: مردم دیگر به دولت اعتقادی ندارند. آنها به شبکه معتقدند. بیت کوین به تازگی از مرز میلیون دلار عبور کرده است، اما کاربران بیت کوین اهمیتی نمی‌دهند، زیرا دیگر دلار اهمیتی ندارد. دنیا روی یک ارز جهانی به نام «وُنک» «Wonk» و قانون «Wonkers» استاندارد شده است.

چهارمین تغییر: حریم خصوصی، مُرده است. اگرچه مردم به دولت اعتقادی ندارند، اما دولت‌ها به مردم باور دارند و بر هر فکر و حرکت مردم نظارت خواهند داشت. نمایشگر‌های شبکه‌ای هر خیابان و بزرگراهی را پوشش می‌دهند. هر پیامی که ارسال می‌کنیم توسط مقامات ثبت می‌شود. هر مکالمه‌ای که داریم توسط ناظران پهپادی در آسمان شنیده می‌شود؛ و حتی خصوصی‌ترین مکان‌ها در خانه نیز اسکن می‌شود.

پنجمین تغییر: فیس بوک چه شد؟ سکوی اجتماعی سال ۲۰۱۰، در افق محو شده است. مردم اعتمادشان را نه تنها به این سکو بلکه به بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی کنونی از دست داده اند. 

ششمین تغییر: دیگر هوا عالی نیست. سیاره زمین حتی در کشور‌های اسکاندیناوی که سردسیر هستند، بسیار گرم خواهد شد و هیچ کس در کره خاکی از گرما مصون نخواهد بود.
 
هفتمین تغییر: لباس و مد تغییر کرده است. به دلیل شرایط آب و هوایی، مردم تمایل دارند لباس‌های سبک، راحت و غیر رسمی بپوشند و دیگر هیچ کس به جز سیاستمدارانی که مردم دیگر به آنها باور ندارند، کت و شلوار نمی‌پوشد.

هشتمین تغییر: پس از آنکه آبروی آمریکا در همه چیز از بین رفت، رئیس جمهور چین سیاست «کمربند و جاده» را دو چندان می‌کند و با پاشیدن پول، با همه کس و همه جا دوست می‌شود. اینکه چطور این کار را می‌کند جالب است.

نهمین تغییر: چه اتفاقی برای تلویزیون می‌افتد؟ تلویزیون دیگر وجود نخواهد داشت. همه، رسانه‌ها را روی دستگاه‌های هوشمند خود تماشا می‌کنند و فروش تلویزیون‌ها در سال ۲۰۲۸ و در پی سقوط بینندگان کانال‌های تلویزیونی، متوقف می‌شود.

دهمین تغییر: آیا تا به حال به ماه رفته اید؟ در سال ۲۰۳۰، بیش از هزار نفر از مردم زمین برای تعطیلات، یک سفر رفت و برگشت سریع به ماه داشتند. به این موارد سفر‌های اسپیس ایکس و تور‌های بلو اوریجین را نیز اضافه کنید. اکثر مردم اکنون به جای دو هفته در مناطق دیدنی کشورها، دو هفته را در فضا می‌گذرانند؛ و آخرین تغییر، اگر توانایی مالی رفتن به ماه را ندارید، پس واقعیت مجازی ویرجین را امتحان کنید. خبر هیجان انگیز این است که حتی زمانی که روی زمین هستید، می‌توانید احساس کنید که در ماه هستید! 

این فهرست می‌تواند همچنان ادامه یابد. ما به پیشرفت ادامه داده و کار‌ها را متفاوت انجام می‌دهیم، با این تفاوت که همه ما هنوز انسان هستیم. بنابراین، تنها چیزی که در سال ۲۰۳۰ تغییر نکرده است این است که ما هنوز روابط، خانواده، دوستان، عشق و یکدیگر داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر