صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می دهد؛

۱۰ روند فناوری برتر ۲۰۲۴ برای کسب و کار‌ها کدامند؟

از رایانه‌های بزرگ گرفته تا مینی رایانه‌ها و سرور‌های ابری، فناوری با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت است. مهم نیست چه فناوری در حال رونق است چرا که در نهایت قطعا سادگی، نوآوری، کارایی و چابکی را به زندگی ما می‌آورد.
کد خبر : 935279

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل ازzucisystems، ما شاهد ظهور جدیدترین فناوری‌هایی هستیم که تاثیر چشمگیری بر رشد کسب و کار‌ها می‌گذارند. کسب و کار‌هایی که با آخرین فناوری همگام نباشند به سختی می‌توانند از رقبا پیشی بگیرند و انتظارات مشتریان خود را برآورده کنند. 

بسیاری از سازمان‌ها در استفاده از فناوری‌هایی که کاربرد‌های محدودی دارند، مقصر هستند. آنها معمولا خاص و ناب نیستند یا به طور خاص برای تجارت بهینه نشده اند. برای چابکی و کارآمدی باید استفاده از فناوری‌ها را در سازمان تسریع کرد. اگر بر روی جدیدترین فناوری‌هایی که جهان را به جلو می‌برد سرمایه گذاری صورت نگیرد، کسب و کار‌ها قطعا از رقبای خود عقب خواهند ماند.
 
اما کدام روند‌های فناوری در سال ۲۰۲۴ بیشترین توجه کسب و کار‌ها را به خود جلب کرده اند و فناوری‌های متحول کننده جهان که هر رهبر تجاری باید از آن مطلع و برای آن آماده باشد کدامند؟

در این گزارش با ۱۰ روند اصلی و مهم فناوری در سال ۲۰۲۴ آشنا می‌شویم؛

اتوماسیون فرایند رباتیک 

«اتوماسیون فرآیند رباتیک» (RPA)، فرآیند‌های کسب و کار مانند کار‌های تکراری، مشاغل استاندارد شده، برخورد با داده ها، حتی پاسخ به ایمیل‌ها و غیره را خودکار می‌کند. درست مانند ما، ربات‌های RPA این توانایی را دارند که بفهمند چه چیزی روی صفحه نمایشگر وجود دارد، در سیستم‌های مختلف، پیمایش؛ کلید‌های مناسب را، کامل؛ داده‌ها را استخراج کنند و حتی مجموعه وسیعی از اقدامات از پیش تعریف شده را انجام دهند. این منجر به افزایش دامنه جمع آوری داده ها، کاهش حجم کار، نتایج تجاری بهتر و خدمات سریع‌تر می‌شود.

متاورس 

این فناوری نوظهور که شیوه زندگی و کار ما را متحول می‌کند، آماده است تا شما را از دنیای واقعی به دنیای مجازی ببرد. با کمک واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، شرکت‌ها می‌توانند نسخه کپی شده از دنیای واقعی ایجاد کنند که در آن افراد می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، آموزش‌ها و دمو‌ها را انجام دهند و معاملات را در زمان واقعی انجام دهند. این جدیدترین شکل از فناوری به دلیل تجربه‌ای که در دنیای واقعی به ارمغان می‌آورد مورد استقبال قرار گرفته است.

از این جمله می‌توان به نایک اشاره کرد که تنها در یک هفته با فروش کفش‌های ورزشی مجازی خود ۳۱۰۰ اتریوم (۸ میلیون دلار) درآمد ایجاد کرد. 

شرکت «اکسنچر» «Accenture» یک زیستگاه متاورس به نام «Nth Floor» (طبقه اِن اُم) ساخته است که دفتر واقعی آنها را کپی می‌کند، جایی که کارمندان می‌توانند در محیط کار، غیر رسمی رفتار کرده و وظایف خود را بدون نیاز به حضور فیزیکی در دفتر انجام دهند. 

غول‌های فناوری مانند «فیس بوک» (متای کنونی)، «مایکروسافت»، «گوگل» و «انویدیا» در حال حاضر سرمایه گذاری زیادی بر روی این فناوری بسیار جدید انجام داده اند و کارشناسان پیش بینی می‌کنند این فناوری تا سال ۲۰۳۰، پنج تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند. 

 سلامت از راه دور 
 
در حالی که بیشتر پیشرفت‌ها در زمینه پزشکی، ناشی از فناوری است، اما هنوز کمی مقاومت وجود دارد. همه گیری کووید ۱۹ به ما نشان داد فناوری تا چه حد برای حوزه پزشکی مهم است. پزشکی و درمان از راه دور، توزیع خدمات مرتبط با سلامت با کمک فناوری به بیمارانی است که بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه خود به دنبال دریافت مراقبت و درمان هستند. اپلیکیشن‌های موبایلی سلامت، ویدئو کنفرانس زنده، نظارت از راه دور بر بیمار و غیره، نمونه‌هایی از خدمات بهداشت از راه دور هستند. 

هوش مصنوعی کم کد و بدون کد

هوش مصنوعی امکانات خود را از زبان فنی، به رابط کاربر پسند با راه حل‌های کم کد و بدون کد تغییر داده است. توانایی ساخت راه حل‌ها بدون تخصص کدنویسی یا دانش فنی، آن را به برترین انتخاب و موفق‌ترین در بین رهبران تجاری تبدیل کرده است. بر اساس گزارش گارتنر، ۵۰ درصد از سازمان‌های سطح متوسط و کوچک تا سال ۲۰۲۴ از راه حل‌های کم کد و بدون کد استقبال کرده اند. این آمار، گواهی بر این واقعیت است که هوش مصنوعی کم کد و بدون کد برای مدت زمان قابل توجهی حفظ خواهد شد.

اینترنت رفتار‌ها (IOB)


 
اینترنت رفتارها، همه چیز در مورد استفاده از داده‌ها برای تغییر رفتار است. داده‌ها را از منابع مختلف جمع آوری و از این اطلاعات برای تأثیرگذاری بر رفتار کاربر با کمک حلقه‌های بازخورد استفاده می‌کند. مثلا، یک خدمات تاکسی می‌تواند رفتار راننده مانند سرعت رانندگی، دور زدن‌های خشن، ترمز‌های ناگهانی و ... را کنترل کند. با استفاده از این داده‌ها می‌توان عملکرد راننده را ارزیابی کرد و اقدامات کافی را انجام داد. 

ابر توزیع شده

در ابر توزیع شده، خدمات ابری در مکان‌های فیزیکی مختلف توزیع می‌شوند، اما کل عملیات و حاکمیت توسط ارائه دهنده خدمات ابر عمومی اداره می‌شود. وقتی سازمان‌ها این خدمات را از نظر فیزیکی نزدیک‌تر می‌کنند، به سناریو‌های کم تاخیر کمک کرده، هزینه‌های داده را کاهش داده و به شما اجازه می‌دهد تا قوانین محلی را رعایت کنید. 

محاسبات لبه

این یکی از روند‌های فناوری جدید ۲۰۲۴ است که کمترین تاخیر و سریع‌ترین پردازش داده را فراهم می‌کند. محاسبات لبه، به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا محاسبات را نزدیک‌تر به سیستم‌های ذخیره سازی داده انجام داده و در نتیجه عملکرد برنامه را بهبود بخشند. هدف از محاسبات لبه اجرای فرآیند‌های کمتر در فضای ابری و تبدیل آنها به یک سرور لبه یا رایانه کاربر است. از آنجایی که سرعت فرآیند را افزایش می‌دهد، به شما امکان می‌دهد داده‌های حساس به زمان را که در مناطق دورافتاده ذخیره می‌شوند و حداقل دسترسی به مکان مرکزی دارند، مدیریت کنید. 

افزایش توانمندی‌های انسانی

افزایش توانمندی‌های انسانی یک اصطلاح گسترده است و شامل نوآوری‌هایی می‌شود که به دنبال بهبود توانایی‌ها و بهره وری انسان هستند. لنز‌های AR، برچسب‌های RFID، پروتز‌ها و ... نمونه‌هایی از تقویت انسان هستند که می‌توانند به تقویت شناخت و توانایی‌های عملیاتی انسان کمک کند. شما می‌توانید با سنجش، فناوری فعال سازی، هوش مصنوعی، همجوشی و شکافت به این توانایی، جامه عمل بپوشانید.

تجارت هوشمند ترکیب پذیر

یک کسب و کار هوشمند ترکیب پذیر، کسب و کاری است که بتواند خود را بر اساس وضعیت فعلی، تطبیق داده و بازآرایی کند. کسب و کار‌ها روی تحول دیجیتال سرمایه گذاری می‌کنند، زیرا می‌خواهند با داده‌هایی که از قبل در دسترس است تصمیمات تجاری سریعی بگیرند. برای رسیدن به این هدف، کسب و کار‌ها باید به اطلاعات دسترسی داشته باشند و آن را با جمع آوری بینش بیشتر و پاسخگویی سریع تر، تقویت کنند. این به کسب و کار‌ها کمک می‌کند بدون آنکه منتظر دستور تیم رهبری بماند، برای خود تصمیم گیری کنند. 

هایپر اتوماسیون

با این روند فناوری جدید ۲۰۲۴، هر چیزی را می‌توان در یک سازمان، خودکار کرد. سازمان‌های زیادی وجود دارند که از فرآیند‌های قدیمی استفاده می‌کنند که آنها را به ورطه سقوط می‌کشد. این فرآیند‌ها مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند و همچنین نگهداری از آنها بسیار پرهزینه است. فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، RPA، پردازش زبان طبیعی، فرآیند کاوی و ... برای استفاده از حداکثر قابلیت برای یک شرکت خودکار، استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر