صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
در نخستین اجلاسیه بین‌المللی شهدا و رسانه‌های محور مقاومت؛

سردار سلیمانی: قطره‌ای از فناوری‌ها در «وعده صادق» نمایان شد/ در صورت لزوم پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در اختیار داریم

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قطره‌ای از آن فناوری‌ها در عملیات «وعده صادق» روشن شد، گوشه‌ای از آن توانایی‌ها در جبهه مقاومت آشکار شد و محدود به این مطالعات و اطلاعات و برآوردهایی که رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و آمریکایی‌ها دارند نیست بلکه برای آنها بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر و غیرقابل تصور خواهد بود.
کد خبر : 935268

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر امروز (سه‌شنبه) در نخستین اجلاسیه بین المللی شهدا و رسانه‌های محور مقاومت اظهارکرد: زورمداران عالم از ابتدا به دنبال تصرف یک نقطه مهم و تاریخی و مورد علاقه مسلمانان یعنی بیت المقدس بودند. در یک مرحله قبل از تاریخ معاصر جنگ‌های صلیبی را به راه انداختند چیزی حدود بیش از دو قرن جنگ‌های صلیبی طول کشید.

وی افزود: طراحی جنگ‌های صلیبی توسط یهودیان انجام شد، زورمداران اروپایی به میدان آمدند در اولین لشکرکشی بیش از یک میلیون نفر را به سمت سرزمین‌های اسلامی حرکت دادند. این قتل عام‌هایی که شما امروز مشاهده می‌کنید توسط جنایتکار‌ترین آدم‌های دنیا صهیونیست‌ها انجام می‌شود در دوره جنگ‌های صلیبی مکرر تکرار شد. قتل عام زنان و کودکان جز برجسته‌ترین جنایت‌های صلیبیون بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انجام بیش از ۶۴ قتل‌عام، علاوه بر شهادت روزانه مردم فلسطین بوده است، بیان کرد: روزانه خانه و کاشانه فلسطینی‌ها غصب، خانه‌های آنها تخریب، و به اردوگاه‌ها کوچانده می‌شوند. همچنین، آنها از سرزمین مادری خود نفی بلد شده و به کشور‌های دیگر، چه عربی و چه غیرعربی، کوچ داده و بیرون رانده می‌شوند. این مسائل از عملیات طوفان الاقصی آغاز نشده است.

سلیمانی گفت: نظام بین‌الملل مجامع بین المللی تحت سیطره و نفوذ صهیونیست‌ها قرار دارند. رسانه‌ها نقش ستایش برانگیزی در انعکاس واقعیت بزرگ مساله فلسطین و عملیات طوفان الاقصی داشتند که ملت جهان امروز بیدار شدند. لبنان هم امروز برای آزادی فلسطین مقاومت می‌کند یعنی برای نجات بشریت.

وی افزود: ما تحسین می‌کنیم مردمی که در اروپا به میدان آمدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند؛ اما دولت‌های اروپایی دولت انگلیس دولت فرانسه دولت آلمان و حکومت آمریکا که سردمدار سلطه‌گران عالم هستند به زودی توسط وجدان‌های بیدار جهان در دادگاه‌هایی که توسط ملت‌های آزادیخواه تشکیل می‌شود محاکمه خواهند شد. آنها باید در خصوص جنایت‌هایی که در طول یک سال اخیر و بیش از یک صد سال اخیر مرتکب شدند پاسخگو باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: شما امروز صحنه را ببینید پس از ۴۵ سال مبارزه نیروی‌های مقاومت روز به روز اعتلا پیدا کرده است. امروز دیگر اندیشه نیل تا فرات مجال میدان‌داری و تحقق ندارد. صهیونیست‌ها از اندیشه نیل تا فرات آمدند به این رسیدند که دور شهرک‌های خودشان دیوار‌های بتنی بکشند و بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی چندین  لایه پدافندی به عنوان گنبد آهنین ایجاد کنند؛ یعنی دورشان بتن و روی شان هم به قول خودشان گنبد آهنین کردند.

سلیمانی گفت: شما می‌بینید در تل آویو توسط رزمندگان جوان فلسطینی عملیات می‌شود و بیش از ۲۰۰ موشک خیبرشکن روی تاسیسات نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی شروع به باریدن می‌کند و با موفقیت مقابل چشم‌های جهانیان کیان جعلی و صهیونیستی را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی افزود: صهیونیست‌ها از سالیان گذشته برای خودشان پناهگاه ساختند. در زمان حمله‌های موشکی ایران آمریکایی‌هابه آنها اطلاع دادند خودشان مطلع نشده بودند که قرار هست حمله شود، در واقع آمریکایی‌ها که از تصاویر ماهواره‌ای تحرکات یگان‌های موشکی را دیده بودند به صهیونیست‌ها گزارش کرده بودند و آنهابه پناهگاه‌های خودشان رفته بودند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی هم در عملیات وعده صادق ۱ و هم در عملیات وعده صادق ۲ به دقت مورد هدف واقع شد، اضافه کرد: این پیام روشنی برای صهیونیسم جهانی و اشغالگران صهیونیستی دارد که کیان مردم فلسطین را هدف گرفتند و در خیال خام خودشان تصرف جهان اسلام را در سر می‌پرورانند.  

سلیمانی ادامه داد: به همین خاطر است که این روز‌ها سرکرده‌های رژیم صهیونیستی حرف از تغییر عنوان عملیات‌های خود می‌زنند و از عنوان  رنسانس و رستاخیز و این حرف‌ها و خزعبلات استفاده می‌کنند.  

وی اضافه کرد: ما ملت ایران آتیلا و چنگیزخان مغول را شکست دادیم. ملت ایران کاری کردند که از درون اشغالگران مغول برسیم به جایی که پادشاهی که از نوادگان مغول بود بشود سلطان محمد خدابنده. ما ملت ایران تیمور را شکست دادیم ما ملت ایران انگلیس‌ها را از سرزمین خودمان بیرون کردیم، ما ملت ایران صدام متجاوزی که از سوی همه قدرت‌های جهانی حمایت می‌شد را شکست دادیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: ما اجازه ندادیم آمریکایی‌ها نقشه‌های خود را در منطقه غرب آسیا پیاده کنند و در عراق و افغانستان دولت سازی کنند؛ ملت ایران اجازه نداد. ملت ایران به پرچم‌داری سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت را شکل داد؛ محور مقاومت مقدمه یک تمدن سازیست.

سلیمانی همچنین ادامه داد: اگر لازم باشد ملت ایران از منافع و کیان خودش دفاع کند پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را در اختیار دارد. قطره‌ای از آن فناوری‌ها در عملیات «وعده صادق» نمایان و گوشه‌ای از آن توانایی‌ها در جبهه مقاومت آشکار شد و محدود به این مطالعات و اطلاعات و برآورد‌هایی که رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و آمریکایی‌ها دارند نیست بلکه برای آنها بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر و غیرقابل تصور خواهد بود.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی داخلی است و وضعیت بسیار نابهنجاری دارد. مردم آن سرزمین ناامید، سرگردان و گریزان هستند؛ آنهایی که گذرنامه دوم دارند، آماده خروج از سرزمین‌های اشغالی‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه خروج از سرزمین‌های اشغالی به‌طور قابل توجهی گسترش یافته، اظهارداشت: آمار‌هایی که خودشان ارائه می‌کنند، نشان می‌دهد ۲۵ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی که گذرنامه دوم دارند، قصد خروج دارند. همچنین، آنهایی که گذرنامه دوم ندارند، بیش از دیگران نگران‌اند و ترس و اضطراب وجود آنها را فرا گرفته که در آینده با چه مسائلی روبه‌رو خواهند شد.

سلیمانی همچنین بیان کرد: گردشگری، صنعت، تجارت و تمامی مؤلفه‌های پویایی یک سرزمین در اراضی اشغالی به تعطیلی کشیده شده است. مردم آن سرزمین سرگشته و پریشان هستند و آرزو دارند به کشور‌های غربی بروند تا این پریشانی خود را جبران کنند. این وضعیت، نشانه پیروزی مردم عزیز فلسطین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر