صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

دستاورد‌های دنیای مدرن بدون سرمایه معنوی تهی از معناست

رئیس دانشگاه آزاد شهرقدس گفت: اگرچه بسیاری از نیازمندی‌های امروز دنیا وابسته به مباحث توسعه علمی و فناوری است؛ اما نباید از این نکته غافل بود که زندگی بر پایه دستاورد‌های دنیای مدرن بدون سرمایه معنوی تهی از معناست.
کد خبر : 935234

به گزارش خبرنگار آنا، حامد افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در دیدار با خانواده شهدا اظهار کرد: رشادت‌ها، مساعی و ازخودگذشتگی‌های شهدای جاوید نام و ایثارگران جان‌برکف در دوران دفاع مقدس و در سال‌های اخیر، ضامن حفظ و پاسداری نظام اسلامی و دستاورد‌های انقلاب بوده و کشور را از گزند و آسیب دشمنان حفظ کرده است.

وی افزود: امیدواریم شیوه پاک‌بازان راه حق و شیر مردان عرصه دفاع و پایداری، درسی برای نسل جوان و دانشجویان آینده‌ساز باشد. خداوند را شاکر هستیم که پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران معزز به‌عنوان سنتی حسنه برپا داشته می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس به تأسی از این مهم، همواره ذکر یاد شهدا و ایثارگران را در پیشبرد اهداف عالی نظام و اعتلای فرهنگ اسلامی دانشجویان وجهه همت خویش قرار داده است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بیان کرد: مفتخریم که در این واحد دانشگاهی میزبان دو شهید جاوید نام هستیم، شهدایی که گوهر وجودشان چراغ راه دانشگاهیان و عطر حضورشان، آرام‌بخش روح و تسکین خاطر همگان است. مدیون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های این آزادمردان هستیم و امیدواریم این دیدار، مبنایی برای فعالیت‌های بیشتر، هماهنگی بهتر و خدمات‌رسانی شایسته‌تر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشد.

افشاری با بیان اینکه دانشگاه امروز مرجعی برای بالابردن سطح علم، دانش و فرهنگ است، گفت: اگرچه بسیاری از نیازمندی‌های امروز دنیا وابسته به مباحث توسعه علمی و فناوری است؛ اما نباید از این نکته غافل بود که زندگی بر پایه دستاورد‌های دنیای مدرن، بدون سرمایه معنوی تهی از معناست. الگوی ایثار، ریشه و اصل تفکر بصیرتی جوانان کشور را تشکیل می‌دهد؛ به‌طوری‌که می‌توان جلوه متعالی سرمایه‌های معنوی و اجتماعی را در فرهنگ شهید و شهادت یافت و تجلی بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌هایی را که در نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال می‌کنیم در بازگو کردن این مفاهیم و مبانی درک کرد.

وی ادامه داد: خانواده‌ شهدا و ایثارگران الگو‌هایی در حوزه اخلاق و معنویت هستند. با توجه به اینکه در فضای علمی و جامعه دانشگاهی کشور نیازمند انگیزه‌های قوی‌تری هستیم؛ امیدواریم برنامه‌ریزی حوزه شهرستان در تعامل فزاینده با برنامه‌های کلان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، بیش‌ازپیش در مسیر الگوسازی برای جامعه و جوانان همسو شود و زیربنا‌های علمی و فناوری را برای تحقق این امر مهیا سازد تا بتوانیم با رسیدن به قله‌های پیروزی و سربلندی، راه پرافتخار شهدای نظام و انقلاب را ادامه دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به دانشجویان شاهد و ایثارگر صورت گیرد. بخشنامه تقویت بنیه این گروه از دانشجویان، دیدار با خانواده‌ شهدا و ایثارگران، برگزاری برنامه‌های آموزشی پروپوزال نویسی و مقالات علمی، همچنین برگزاری کارگاه‌های مهارتی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر بخشی از برنامه‌های اداره شاهد و امور ایثارگران این واحد دانشگاهی در تحقق خدمت‌گزاری شایسته به خانواده‌ شهدا و ایثارگران عزیز خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر