صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

آغاز کار 3 دانشکده جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از آغاز کار دانشکده‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های اجتماعی، صنعت ساختمان و محیط زیست و تعلیم و تربیت اسلامی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 935228

پژمان فاضلی معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا از آغاز کار دانشکده‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های اجتماعی، صنعت ساختمان و محیط زیست و تعلیم و تربیت اسلامی در این واحد جامع دانشگاهی خبر داد و هدف از راه‌اندازی این سه دانشکده را ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی، ارتقای پاسخگویی و قابلیت حل مسئله و فعالیت منسجم و هم افزایی شبکه‌ای در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای سطح علمی دانشگاه و افزایش سطح مشارکت اعضای هیأت علمی عنوان‌ کرد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به نیروی دانا و توانا منطبق با نیاز بازار کار و صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهارکرد: برای رسیدن به این مهم باید بستر‌های آموزش مهارتی در برنامه کاری گروه‌های آموزشی قرار گیرد تا دانشجو بتواند دانش خود را با نیاز‌های بازار کار منطبق کرده و پس از پایان تحصیلات با مهارت کافی و علم لازم وارد بازار کار شود.

فاضلی توسعه سیستم‌های هوشمند مبتنی بر فناوری‌های نوین فوتونیکی را از مهم‌ترین مأموریت‌های دانشکده هوش مصنوعی و فناوری‌های اجتماعی و پیشرفته عنوان کرد.

وی مأموریت دانشکده صنعت ساختمان و محیط زیست را راهکار‌های کنترل و کاهش مصرف انرژی در ساختمان با بهینه سازی طرح‌های معماری، تأسیسات مکانیکی، تأسیسات برقی و سازه و تولید و انتخاب مصالح ساختمانی و تجهیزات دانست.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با هدف ارتقای دانش و فناوری به توسعه سیستم‌های هوشمند مبتنی بر فناوری‌های نوین فوتونیکی می‌پردازد تا با ترکیب هوش مصنوعی و فوتونیک، راه حل‌های نوآورانه‌ای برای بهبود عملکرد افزاره‌های نوری و الکترونیکی و افزایش کارآیی در صنایع مختلف ارائه دهد. 

فاضلی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با بهره مندی از استادان بنام و باتجربه خود به ویژه در حوزه صنعت ساختمان می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد زیست بوم فناور تخصصی ساختمان ایفا کند.

وی بیان کرد: راه اندازی سیستم مناسب برای شناسایی ایده‌های تخصصی، ایجاد ارتباط صاحبان ایده با سیستم‌های تجاری‌سازی و توسعه فناوری‌های نوین از اهدافبلند مدت کارگروه‌های تخصصی در حوزه صنعت ساختمان و محیط زیست است.

به گزارش آنا، فرشاد کیومرثی به عنوان رئیس دانشکده موضوعی هوش مصنوعی و فناوری‌های اجتماعی و محمد کرباسیون به عنوان رئیس دانشکده صنعت ساختمان و محیط زیست واحد شهرکرد معرفی و منصوب شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر