صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیاده‌سازی سامانه داده‌باز با رویکرد هوشمندسازی فرآیند‌های بهره‌وری

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در راستای هوشمندسازی فرآیند‌های جمع‌آوری، تحلیل و انتشار داده‌های بهره‌وری، افزایش نرخ تولید علم و نظریه‌های بومی، سازمان ملی بهره‌وری ایران اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سامانه داده‌باز خود کرده است.
کد خبر : 935224

به گزارش خبرگزاری آنا از سازمان ملی بهره‌وری ایران، میرسامان پیشوایی امروز در آیین اختتامیه هفتمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداشت و مدیریت دارایی‌های فیزیکی ایران که در مرکز همایش‌های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد اظهار کرد: جایزه نگهداشت و مدیریت دارایی‌ها جزو ۶ جایزه‌ای است که از طرف سازمان بهره‌وری به عنوان نهاد اعتبار بخشی، مجوز برگزاری را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: در نظام اعتباربخشی سازمان، هدف از استانداردسازی جوایز این است که آن جایزه ابزاری برای یک نهاد جریان‌ساز برای کمک به گفتمان سازی و الگونمایی در آن حوزه و در نهایت ارتقای بهره وری باشد؛ لذا کیفیت برگزاری این جوایز برای ما بسیار اهمیت دارد.

پیشوایی بیان‌داشت: جایزه «نت» به دلیل تمرکز بر موضوع بهره وری سرمایه اهمیت بالایی دارد؛ در شرایط کنونی کشور، منابع مالی خوبی برای سرمایه گذاری نداریم و بودجه موجود صرف مسائل جاری می‌شود؛ لذا توان زیادی در بخش دولتی وجود ندارد که نسبت به سرمایه گذاری و به‌سازی تجهیزات به‌طور جدی اقدام کند و در بخش خصوصی نیز اتفاق عجیبی در این حوزه نمی‌افتد.

وی اضافه‌کرد: براساس آمار، میزان تشکیل سرمایه در حوزه ماشین آلات یک پنجم تشکیل سرمایه در حوزه ساختمان بوده است. همچنین محرومیت‌هایی نیز وجود دارد که برای خرید نیز دستمان بسته است.

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت موضوع نگهداری و تعمیرات تصریح کرد: موجود بودن ماشین آلات، در دسترس بودن و آماده بودنشان برای تولید، اهمیت بالایی دارد. بهره وری نیروی کار نیز مهم است که تحت تاثیر موضوع نگهداری و تعمیرات تجهیزات نیز قرار دارد.

پیشوائی همچنین از رونمایی از «سامانه داده باز» در حوزه بهره وری کشور در هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان‌کرد: داده‌های این سامانه برای نخستین بار در اختیار مردم قرار گرفته است. دانشجویان، نخبگان، مشاوران و متخصصان بهره‌وری می‌توانند با مراجعه به این سامانه در کمترین زمان ممکن به داده‌های مورد نیاز در پژوهش‌های حوزه بهره‌وری خود دست یابند.

وی افزود: در راستای هوشمندسازی فرآیند‌های جمع‌آوری، تحلیل و انتشار داده‌های بهره‌وری، افزایش نرخ تولید علم و نظریه‌های بومی، سازمان ملی بهره‌وری ایران اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سامانه داده‌باز خود کرده است.

داده‌باز جزو رویکرد‌های شفافیت در دولت و از پیش‌نیاز‌های مردم‌سپاری و نخبه‌سپاری امور است. در این سامانه همه داده‌های خام و محاسباتی مرتبط با بهره‌وری به همراه شناسنامه داده مدون، در دسترس عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان بهره وری
ارسال نظر