صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

مراکز مشاوره در خودسازی دانشجویان جایگاه بسیار حساسی دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد بوشهر گفت: یکی از وظایف دانشگاه با توجه به سن حساس نسل جوان، علاوه بر تحصیل، تهذیب نفس و خودسازی دانشجویان است از این‌رو مراکز مشاوره در تحقق این مهم، جایگاه بسیار حساسی دارند.
کد خبر : 935202

به گزارش خبرنگار آنا، نشست تخصصی استادان گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر به‌منظور بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار‌های اثرگذار و راهگشا در راستای بهبود ارائه خدمات مشاوره‌ای دانشگاه و نیز فعال‌تر شدن نهاد‌های دانشجویی و تبیین نقش استادان مشاور فرهنگی - تربیتی به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزار شد.

انسیه ماهینی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در این نشست با تأکید بر اینکه بی‌شک استادان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقطاب اثرگذار نقش مهمی در تعالی و رشد ارکان دانشگاه دارند، اظهار کرد: در این میان استادان گروه مشاوره و روانشناسی با توجه به ماهیت تحصیلی و شغلی آنان، نقشی ویژه و خاص در برقراری این مهم و نیز ایجاد آرامش روحی و روانی دانشجویان و کارکنان ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره امین در دانشگاه‌ها به‌عنوان پایگاهی امن و مطمئن در مسیر رفع استرس‌های ناشی از سوگ، تحصیل، ازدواج، مسائل خانوادگی و ... دانشجویان قلمداد می‌شوند، عنوان کرد: یکی از وظایف دانشگاه با توجه به سن حساس نسل جوان، علاوه بر تحصیل، تهذیب نفس و خودسازی دانشجویان برای ورود به زندگی اجتماعی و شغلی و خانوادگی است از این‌رو این مرکز در تحقق این مهم، جایگاه بسیار حساسی دارد و باید همه همکارانی که در این مرکز فعالیت می‌کنند، نهایت تلاش و توان خویش را بر این مهم مصروف سازند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برگزاری شناخت دانشجویان نیازمند به مشاوره و برگزاری جلسات فردی را در کنار برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی - مهارتی در حوزه مشاوره و روانشناسی از خدمات و فعالیت‌های مورد انتظار از استادان گروه روانشناسی و مشاوره برشمرد و بیان کرد: سنوات گذشته استادان دغدغه‌مند و با روحیه همکاری فوق‌العاده در این زمینه با دانشگاه همکاری داشته‌اند که امید است از این پس نیز همانند گذشته، با تعاملات بیشتر، شاهد به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی و روانی دانشجویان باشیم.

ماهینی با بیان اینکه ایجاد بستر و فضا برای نقش‌پذیری دانشجویان در برنامه‌ها و فعالیت‌های دانشگاه، عاملی مهم در پرورش و رشد استعداد‌های درونی و آماده‌سازی دانشجویان برای پذیرش مسئولیت‌های مهم زندگی و اجتماعی آتی بوده، توضیح داد: این بستر‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به جد فراهم شده و با فعال‌سازی کانون‌های فرهنگی و نشریات دانشجویی که ازجمله عملکرد‌های گروه روانشناسی است، این امکان میسر شد.

به گزارش آنا، در ادامه این نشست با ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌های آتی مرکز مشاوره امین، دیگر استادان حاضر در جلسه به بیان پیشنهاد‌ها و راهکار‌های برجسته مشاوره‌ای پرداختند. در این زمینه پیشنهاد‌هایی همانند بازدید از مراکز آموزشی درمانی، بازدید از مراکز مشاوره دیگر سازمان‌ها، برگزاری جلسات مقاله خوانی (ژورنال کلاب)، برگزاری دوره‌ها و سمینار‌ها با موضوعات تخصصی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، استفاده از فرم‌ها و آزمون‌های تخصصی و ... مطرح، و مصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر