صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس موسسه رازی خبر داد:

تولید سالانه ۳ونیم میلیارد دوز واکسن در موسسه رازی/معرفی دو محصول جدید دام و طیور

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تولید سالانه ۳.۵ میلیارد دوز واکسن در این موسسه خبر داد و گفت: همین باعث ۴۰۰ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.
کد خبر : 935189

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی اسحاقی امروز در ادامه بازدید خبرنگاران از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست خبری که به مناسبت ۱۰۰ سالگی این موسسه برگزار شد، گفت: موسسه رازی دو ماموریت تولید واکسن، فرآورده‌های بیولوژیکی و انجام تحقیقات بنیادی را بر عهده دارد و بر‌اساس آمار تولید ۹۰ درصد از واکسن‌های کشور در این موسسه انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۵ نوع واکسن در این موسسه به تولید رسیده است، گفت:  تولید ۳۵ درصد واکسن طیور و ۷۰ درصد واکسن‌های پزشکی از جمله دستاورد‌های این موسسه به شمار‌می رود.

تولید نوعی واکسن جدید برای دام

اسحاقی عنوان کرد: اکنون محققان این موسسه موفق به تولید واکسن تیلریوز مقاوم به دما شدند؛ پیش از اینها واکسن در دمای نیتروژن تولید می‌شد که فرایند پیچیده و سختی داشت و اکنون واکسن مقاوم به دمای آن برای دام به تولید رسید. 

تولید واکسنی جدید برای طیور

رئیس موسسه رازی با اشاره به دیگر محصول آیت مجموعه گفت: واکسن دوگانه زنده طیور از دیگر دستاورد‌های موسسه رازی محسوب می شود؛ این واکسن برای کلون و برونشیت سویه H۱۲۰ به تولید رسیده و برای طیور کاربرد دارد. 

رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی ادامه داد: این موسسه با ۶ شعبه در کشور سالانه ۳.۵ میلیارد دوز واکسن تولید می‌کند که همین ۴۰۰ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی به دنبال دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: واکسن تولید
ارسال نظر