صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد؛

کنگره بین‌المللی «هوش مصنوعی در حوزه سلامت» برگزار خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از برگزاری اولین کنگره هوش مصنوعی حوزه سلامت در دی‌ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر : 935160

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عبدالرضا پازوکی در نشست خبری« کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در حوزه سلامت» که امروز در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب چندین بار به اهمیت هوش مصنوعی در حوزه سلامت تاکید کرده‌اند. در همین راستا از سال ۱۴۰۰ که مدیریت جدید در دانشگاه مستقر شده است هفت هدف را برای دانشگاه انتخاب کردیم و در جمع بندی‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم که قطعا باید بحث هوش مصنوعی را در حوزه سلامت الویت قرار داده و پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: در دانشگاه دوره‌های آموزشی کوتاه مدتی در رابطه با هوش مصنوعی برای دانشجویان و اساتید برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز افزود: کنگره هوش مصنوعی در حوزه سلامت در تاریخ ۱۲دی ماه آغاز و تا ۱۴دی ماه ادامه خواهد داشت که در آن کنگره به مباحث مختلف هوش مصنوعی در حوزه سلامت خواهیم پرداخت.در این کنگره که به مدت سه روز برگزار خواهد شد اساتید متخصص و فوق تخصص ایرانی و خارجی حضور خواهند داشت که به موضوع اینترنت اشیا و ... خواهند پرداخت. لازم به ذکر است که حدود ۳۰استاد دانشگاه خارجی به صورت حضوری و چند استاد نیز به صورت آنلاین در این کنگره شرکت خواهند کرد.

پازوکی گفت: هوش مصنوعی در حوزه دارو، تصویربرداری، داندانپزشکی، رادیولوژی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.مصنوعی در تشخیص سرطان ها نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند. خوشبختانه امروزه حدود 93 درصد تشخیص سرطان سینه را می‌توان با هوش مصنوعی انجام داد.

وی با اشاره به این موضوع که ایران جز 3 کشور برتز در ضریب هوشی بالا قرار دارد گفت: ایرانیان پس از کره و چین ضریب هوشی بالایی دارند بنابراین می‌توانند از علم هوش مصنوعی در بسیاری از مباحث پزشکی استفاده کنند.

پازوکی تصریح کرد: این موضوع خطری جدی است که مردم تنها با اتکا به اطلاعات هوش مصنوعی برای سلامت خود اقدام کنند و تصمیم بگیرند؛ چراکه بسیاری از اشتباهات کنونی ناشی از مراجعه صرف به گوگل و استفاده از هوش مصنوعی برای درمان است. این درحالیست که تشخیص و درمان قطعا نیازمند متخصص باتجربه است تا بتواند مسیر صحیح درمان را برای فرد روشن کند. در این راستا نقش رسانه‌ها برای آگاهی مردم در استفاده از هوش مصنوعی بسیار مهم است.

بتول مهرشاد، دبیر شورای راهبری هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیزاظهار کرد:  ۱۵ محور در کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در سلامت موردتوجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هوش مصنوعی حوزه‌ای اولویت‌دار در سلامت است که در سطح جهان به آن توجه می‌شود البته محدودیت‌های در این حوزه وجود دارد.

دبیر اجرایی کنگره هوش مصنوعی گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳ هزار کادر درمان در این کنگره  شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هوش مصنوعی
ارسال نظر