صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳ هزار اسب بخار

رئیس جهاددانشگاهی علم و صنعت گفت: اکنون صاحب طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا ۳ هزار اسب بخار هستیم.
کد خبر : 935139

ولی االله روشن رئیس جهاددانشگاهی علم و صنعت  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: در حال حاضر دانش فنی طراحی و ساخت دکل‌های حفاری سنگین تا 3 هزار اسب بخار با جدیدترین طراحی سازه‌ دکل حفاری مطابق با استاندارد API توسط جهاددانشگاهی به داخل کشور منتقل و بومی‌سازی شده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت با اشاره به اینکه برپایی اولین دکل حفاری (71 فتح) در منطقه‌ عملیاتی اهواز (میدان منصوری) و انجام تست‌های عملیاتی به‌منظور آغاز عملیات حفاری در سال 1391، ساخت، نصب و راه‌اندازی شد، ادامه داد: دومین دکل حفاری (72 فتح) نیز در سایت بازسازی شماره‌ یک شرکت ملی حفاری ایران در سال 1398 رونمایی شد و در حال حاضر در اهواز در حال حفاری یک چاه اکتشافی قرار گرفته است.

وی در توضیح مشخصات دکل( 73 فتح) و زمان رونمایی از آن گفت: دکل ۷۳ از نوع اسکید و دارای توان ۲۰۰۰ اسب بخار است و سهم ساخت داخل این دکل حفاری خشکی بیش از ۵۰ درصد بوده است.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت گفت: سازه دکل به همراه سیستم برق، کنترل و تاپ درایو از جمله تجهیزات اصلی این دکل هستند که در داخل کشور ساخته و مونتاژ و راه اندازی شده اند.

وی افزود: ما توان طراحی و ساخت دکل‌های حفاری در خشکی را داریم و در بحث دکل‌های دریا در حوزه برق و کنترل توان بالایی داریم.

وی ادامه داد: همچنین دکل‌های حفاری می‌توانند سازه‌های بزرگ، ساختمان‌ها و تأسیساتی باشند که برای حفاری چاه‌های آب، چاه‌های نفت یا چاه‌های استخراج گاز طبیعی به کار می‌روند. پس از ساخت، نصب و راه‌اندازی دو دکل حفاری(71 و 72 فتح) موردنیاز صنعت نفت ایران توسط متخصصان سازمان جهاددانشگاهی علم و صنعت، دکل( 73 فتح) نیز در مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی در استان البرز برپا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر