صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

قلعه‌نویی: مقابل ازبکستان باید تمرکز و دوندگی بیشتری داشته باشیم/ دو سه بار بازی‌های لیگ را می‌بینم+فیلم

سرمربی تیم ملی گفت: دو سه بار بازی‌های لیگ را می‌بینیم و به این خاطر بیشتر می‌توانیم رصد کنیم.
کد خبر : 935116

به گزارش خبرگزاری آنا، امیر قلعه‌نویی در فاصله دو روز تا بازی تیم ملی با ازبکستان در هفته سوم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: شرایط تیم ملی خوب است منتهی یکی دو مشکل داریم تعدادی از بازیکنان ما مستقیم از امارات به ازبکستان رفتند. تمرینات از امروز با همه بازیکنان برگزار می‌شود. می‌دانیم بازی سختی داریم، باید دوندگی و تمرکز بالاتری داشته باشیم و از موقعیت‌های خودمان برخلاف بازی با امارات استفاده کنیم.

وی درباره اینکه از شرایط لیگ رضایت دارد، گفت: شرایط لیگ خاص است و یکی از مشکلات کیفیت زمین‌هاست. ببینید استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن در همین چند هفته اخیر نتوانستند برای خودشان میزبان‌های خوبی باشند. زمین‌ها برخلاف سال‌های گذشته کیفیت لازم را نداشت ولی ما چند تا بازیکن جوان دیدیم، نظرمان را جلب کردند و دعوت‌شان کردیم. این اردو‌ها بیایند، محیط پذیری آنها انجام شود و عیار آنها را در تیم ملی ببینیم. بین باشگاهی و ملی دو بحث است. باید دید بازیکن توانایی و مهارتی که در باشگاهی دارد در ملی هم دارد. در این اردو‌ها مشخص می‌شود. اگر از گروه خود صعود کنیم، بعد از خرداد ۱۴۰۴ در یک سالی که تا جام جهانی فرصت داریم بیشتر از بازیکنان جوان استفاده می‌کنیم. شرایط تیم ملی خوب است. با وجود اینکه هنوز کامل نشدیم، اما بازیکنان با انگیزه هستند و در جلسه‌ای که دیروز داشتیم این موضوع مشخص بود.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه چرا بازی‌های لیگ مخصوصاً دربی را از نزدیک ندید، تصریح کرد:  همه کار‌ها برنامه‌ریزی شده و این نیست که همه چیز منوط به من باشد. یک مدیر باید برنامه‌ریزی کند و نظارت داشته باشد. بازی‌ها، چون همزمان است از پای تلویزیون می‌بینم و معمولاً یک ربع به هفت صبح است. بازپخش بازی‌ها را صبح زود می‌بینم. مثلاً امروز سپاهان و استقلال خوزستان را دیدم. یعنی من دو سه بار بازی‌ها را می‌بینم. به این خاطر بیشتر می‌توانیم رصد کنیم. چشم در آینده حضور هم پیدا می‌کنم.

وی در مورد اینکه تیم ملی رنکینگ ۱۹ فیفا را به دست آورد، عنوان کرد: رسید به این رنکینگ واقعاً سخت است. یک مثال کوچک بزنم، مثلاً یک فیفادی در ژاپن است. لژیونر‌های ژاپن با یک پرواز از نقاط مختلف دنیا به توکیو می‌روند. یا کره جنوبی بازی دارد و لژیونر‌ها با یک پرواز به سئول می‌روند. برای جمع کردن بازیکنان ما ۳۰ ساعت زمان صرف می‌کنیم، چون دغدغه پرواز‌ها را داریم. ما مجبور شدیم یکی از مربیان خود را به ازبکستان بفرستیم ولی مربیان دیگر چنین مشکلی ندارند. زمان زیادی را از دست می‌دهیم ولی با این وجود نتایج خوبی گرفتیم.  

قلعه‌نویی درباره میزبانی از قطر در مشهد و حذف تیم هندی که به تبریز نرفت تا AFC این تیم را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کند، گفت: اجازه دهید بازی با ازبکستان را برگزار کنیم. همه جای دنیا ایران و ایرانی را به مهمان نوازی می‌شناسند. کریستیانو رونالدو هم که به ایران آمد از مهمان نوازی ایرانی‌ها تشکر کرد. هم کشور امنی هستیم، هم مردم مهمان نوازی داریم، هم جزء قشنگ‌ترین کشور‌های دنیا از نظر فرهنگ، قدمت، سابقه و آب و هوایی هستیم. می‌توانید در کیش شنا کنید و دو ساعت بعد در ایستگاه ۷ تهران اسکی کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر