صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
قائدی: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از محور‌های مهم پژوهش است

تجلیل از پژوهشگران برتر دفاع مقدس در آستانه کنگره 15 هزار شهید فارس

پژوهشگران برتر عرصه دفاع مقدس در آستانه برگزاری کنگره 15 هزار شهید استان فارس با حضور جمعی از مسئولان تجلیل شدند.
کد خبر : 935095

به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا قائدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر عرصه دفاع مقدس که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه با همکاری دستگاه‌های مربوطه بستری مناسب برای گسترش مطالعه و پژوهش در عرصه دفاع مقدس و حفظ و نشر آثار آن ایجاد کرده و در این راستا بخش قابل توجهی از فعالیت‌های دبیرخانه علمی کنگره 15 هزار شهید استان فارس که در آبان ماه سال جاری به صورت ملی برگزار می‌شود و به این دانشگاه شده، برنامه‌ریزی و انجام گرفته است.

وی بیان کرد: نخستین آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دفاع مقدس به نوعی یکی از پیش رویداد‌های این کنگره بزرگ ملی است. حرکت دانشگاه باید در مسیر پژوهش و تولید علم قرار گیرد، یکی از مهم‌ترین محور‌ها در حوزه پژوهش، ترویج فرهنگ و گفتمان ایثار و شهادت است. دانشگاه آزاد اسلامی استان در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود تلاش دارد در موضوعات مختلف اجتماعی به‌ویژه فرهنگ ایثار و شهادت ورود و ایفای نقش کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به تحولات اخیر در جامعه جهانی، عنوان کرد: از سال ۲۰۰۱ و اتفاقات مرتبط با برج‌های دوقلو در آمریکا، ساختار نظام بین‌الملل تغییر کرده و در این ساختار آمریکا تلاش کرد که وضعیت را به نفع خود تغییر دهد؛ اما در نهایت ورق به نفع جبهه مقاومت برگشت و روحیه اعتمادبه‌نفس مسلمانان روزبه‌روز تقویت شد.

قائدی مطرح کرد: امروز اسرائیل پس از ۷۶ سال بار دیگر به جای خود بازگشته و به دنبال ایجاد بازدارندگی است. باید قدر تدابیر رهبری و اقدامات این بزرگمرد را بدانیم، رهبر معظم انقلاب کشور را از بسیاری از طوفان‌ها و بحران‌ها نجات داد و آنها را تبدیل به فرصت کرد. دغدغه رهبر انقلاب، عظمت و سربلندی ایران اسلامی است.

جزئیات آیین تجلیل از پژوهشگران برتر عرصه دفاع مقدس
 
دبیر علمی آیین تجلیل از پژوهشگران برتر عرصه دفاع مقدس نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی پژوهشی و آموزشی و اجرایی صورت گرفته در این رویداد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با همکاری سازمان بسیج علمی و فناوری سپاه پاسداران ۷۲ برنامه علمی برنامه‌ریزی شده که تاکنون بیش از ۱۷ برنامه اجرایی و ازجمله سایر برنامه‌های دیگر در این راستا می‌توان به برگزاری بیش از ۲۰۰ بازدید از خانواده شهدا و برگزاری ۱۱۰ آیین غبارروبی از مقبره مطهر شهدا و همچنین بیش از ۴۰ همایش علمی این حوزه اشاره کرد.

علی شمس‌الدینی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های مهم این رویداد می‌توان از برگزاری یادواره ۵۳ شهید علمی استان برای کنگره ۱۵ هزار شهید استان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر