صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

سرپرست دانشگاه آزاد زیباکنار معرفی شد

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز لشت نشاء و زیباکنار با حضور مسئولان معرفی شد.
کد خبر : 935092

به گزارش خبرنگار آنا، جلسه تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی مرکز لشت نشاء و زیباکنار با حضور محمدنقی صفرزاده ویشکایی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،  مسئولان و اعضای هیئت علمی این مرکز برگزار و با قدردانی از تلاش رضا احمدزاده به‌عنوان رئیس سابق این مرکز، محمدعلی باقری‌نیا به‌عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

محمدنقی صفرزاده‌ویشکایی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در دهه هشتاد پس از گذراندن حدود ۲۰ سال از خدمت در آموزش عالی کشور با سه واحد دانشگاهی سعی کرد با چند هدف به گسترش واحد‌ها و مراکز دانشگاهی خود در استان گیلان بپردازد.

وی افزود: نخستین هدف از راه‌اندازی مراکز و واحد‌ها در استان پاسخگویی به نیاز مشتاقان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی و آموزش عالی بود تا بتواند با توجه به نیاز و ارزیابی منطقه‌ای به‌عنوان دومین هدف، توسعه پیدا کند و به واحد دانشگاهی تبدیل شود که مرکز دانشگاهی لشت نشاء یکی از سه مرکز فعال در استان گیلان است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: افرادی که مسئولیت گرفتند سیاست‌های خود را با سیاست‌های وزارت علوم همسو کردند و در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ در خیلی از زمینه‌ها مانند تجهیز آزمایشگاه‌ها و ... در این دانشگاه گام‌های بزرگی برداشته شد.

صفرزاده‌ویشکایی توجه به آمایش رشته‌ها را مهم دانست و مطر کرد: یکی از کار‌های خوبی که در سازمان مرکزی انجام شد بحث آمایش رشته‌ها بود به‌عنوان نمونه در دانشگاهی امکانات و دانشجو نداشت؛ اما رشته مصوب داشت در این طرح رشته‌ها پالایش شدند و با توجه به نیاز واحد و منطقه، رشته‌های بدون نیاز از واحد‌های دانشگاهی حذف و رشته‌های مورد نیاز پس از شناسایی تقویت شدند. 

وی تأکید کرد: شیوع ویروس کووید ۱۹ به‌شدت به دانشگاه‌های جهان و آموزش عالی کشور ضربه وارد کرد و در این بین دانشگاه آزاد اسلامی هم بی‌نصیب نماند و حرکت بسیار کند شد؛ اما اکنون با توجه به سند تحول و آمایش رشته‌ها، حرکت خوبی در واحد‌های دانشگاهی آغاز شده است.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: مرکز لشت نشاء یکی از مراکز توانمندی است که اعضای هیئت علمی قوی دارد، اگر در مسیر درست حرکت کنند می‌توانند اتفاقات خوب و منحصربه‌فردی را در این مرکز رقم بزنند و با توجه به تقویت هرم هیئت علمی برای واحد‌های استان گیلان، اگر امکانات خوبی داشته باشند، می‌توانند دارای منشأ خیر باشند. هوشمند سازی یکی دیگر از مسائلی است که در سند تحول دانشگاه به آن توجه ویژه شده و اعضای هیئت علمی با توجه به هوشمند سازی واحد‌های دانشگاهی باید به این مهم، کمک کنند. 

به گزارش آنا، محمدعلی باقری‌نیا دانشیار رشته شیمی و عضویت هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و مدیریت گروه مهندسی شیمی واحد لاهیجان و معاونت آموزشی واحد آستانه‌اشرفیه را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر