صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۳ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

قالیباف: عزادار و مصیبت زده شهدای اخیر هستیم ولی هرگز منفعل نیستیم/ شجاعانه مسیر را ادامه می‌دهیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی گفت: عزادار و مصیبت زده شهدای اخیر هستیم ولی هرگز منفعل نیستم بلکه شجاعانه، مجاهدانه و مدبرانه این مسیر را ادامه می‌دهیم.
کد خبر : 935063

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ظهر امروز (یکشنبه) در هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اظهارکرد: شهدایی که در این مقطع از دست دادیم حتماً برای ما سخت و مصیبت بزرگی است؛ جای خالی آنها را با همه وجود حس می‌کنیم وجود آنها برای ما برکت و قدرت و صلابت و امنیت بوده و عزادار و مصیبت زده آنها هستیم. عزادار و مصیبت زده شهدای اخیر هستیم ولی هرگز منفعل نیستم بلکه شجاعانه، مجاهدانه و مدبرانه این مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما همه می‌دانیم که اساس این جنایت‌ها و مسئول آنها آمریکای جنایتکار هست. هرگز ما در این مبارزه دچار خطای محاسباتی نشده و نخواهیم شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارداشت: بدون شک رهبران و فرماندهان و عزیزان ما در جبهه مقاومت به اوج فضیلت انسانی و به مقام عظیم شهادت رسیدند این مایه افتخار همه ماست.

قالیباف گفت: فکر می کردند موضوع فلسطین و فلسطینیان با گذشت زمان به فراموشی سپرده می‌شود ولی امروز در سالگرد عملیات طوفان الاقصی می بینیم همه عناصر بقایی که این رژیم جنایتکار برای خودش ترسیم کرده بود همه آن عناصر بقا و فلسفه وجودی او امروز به خطر افتاده است.

وی تصریح کرد: همه دکترین نظامی که رژیم صهیونیستی تنظیم کرده بود در طول این هفتاد و اندی سال به خطر افتاده است. رژیم صهیونیستی که در دکترین نظامی او این بود که همیشه خارج از سرزمین خود بجنگد و افتخارش به ارتش قوی بود و در حوزه پدافندی به گنبد آهنین خود افتخار می کرد امروز در کرانه باختری درگیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد غزه را چند روزه فتح خواهد کرد یک سال گذشت ولی این اتفاق نیفتاده است. با وجود تلاش‌های مذبوحانه‌ای که ترکیبی از تکنولوژی و اطلاعات است و همکاری همه جانبه آمریکا و ناتو با این رژیم را شاهد هستیم، این‌ها برای او قدرت و پایداری هرگز تولید نخواهد کرد.

قالیباف ادامه داد: ما مطمئن هستیم که پیروزی از آن ماست و این وعده الهی است. اولین کاری که آمریکا بعد از طوفان الاقصی کرد این بود که هدایت ارتش و حکومت صهیونیست‌ها را به دست گرفت تا رژیم فرو نپاشد.

 

صفی الدین: بعد از شهادت سیدحسن نصرالله موشک‌ها حتی بیشتر و روزانه به اراضی اشغالی شلیک می‌شود

عبدالله صفی‌الدین، مسئول دفتر حزب الله لبنان در ایران در هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز در این مراسم با سخنانی کوتاه بیان کرد: می‌شود هم شهید شد و هم پیروز شد. سیدحسن نصرالله و دیگر فرماندهان مقاومت در لبنان پیروز و عزیز شدند و در مرحله آخر هم شهید شدند.

وی با تأکید بر اینکه تشکیلات حزب الله هیچ آسیبی نخواهد دید، ادامه داد: همان طور که حزب الله در زمان شهادت سید عباس موسوی مستحکم‌تر شد با وجود آنکه شخصیت سیدحسن نصرالله استثنایی است و مثل او پیدا نخواهد شد ولی به خاطر پایه‌های مستحکم‌تری که بنا نهاد، حزب الله و مقاومت مستحکم‌تر به مقاومت ادامه خواهد داد.

مسئول دفتر حزب الله لبنان در ایران همچنین گفت: نگران نباشید مطمئنا حزب الله لبنان مستحکم‌تر به مقاومت ادامه خواهد داد.

 

کاظمی: محمد الدره نماد مظلومیت دانش آموزان غزه و لبنان است

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در هفتمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز در این مراسم بیان داشت: دانش آموز محمد الدره در اوج مظلومیت و بی دفاعی و در آغوش گرم پدر بی‌پناه و بی‌سنگر در معرض دید جامعه جهانی و سکوت جامعه جهانی به شهادت رسید.

وی افزود: امروز خوشحالیم که شهادت این عزیزان نه تنها حرکت مقاومت را در مواجهه با دنیای استکبار کند نکرد بلکه شتاب بیشتری داد و امروز بعد از یک سال اسرائیل غاصب جنایتکار وحشی را از پا درآوردند.

کاظمی گفت: دانش آموزان و جوانان و نوجوانان فلسطینی و لبنانی با مقاومت خودشان و با برخورداری از کمترین امکانات و تسلیحات در مقابل یک رژیم سرتاپا مسلح و وحشی ایستاده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در سراسر این کشور عزیز صدای مظلومیت این دانش آموزان هستند و هم اکنون آنچه در مدارس ما اتفاق می‌افتد همین پیام مقاومت و پیام مظلومیت این دانش آموزان است، اظهارکرد: با برگزاری بیش از ۷۰۰ اجتماع بزرگ دانش آموزی با محوریت شعارهای مقاومت و آنچه در این سرزمین اتفاق می‌افتد تلاش می‌کنیم تا این صدا را به هر طریقی که شده است به گوش جهانیان برسانیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در میان دانش آموزان جوانان و نوجوانان کشور نهادینه  کنیم این یکی از مهمترین مسئولیت‌های نظام تعلیم و تربیت است.

کاظمی بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا ضمن اینکه صدای مظلومیت دانش آموزان کودکان و نوجوانان غزه و لبنان باشیم این مهم را بر عرصه نظام تعلیم و تربیت حاکم بکنیم و بتوانیم دانش آموزانی برخوردار از این ویژگی‌ها تربیت بکنیم.

 

در حال تکمیل...

انتهای پیام/

ارسال نظر