صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان؛

پوشش ضدحریق برای مقاوم‌سازی سازه‌ها تولید شد

محققان یک شرکت دانش بنیان به طراحی و تولید پوشش ضدحریق که از ترکیب چند ماده بدست می‌آید، پرداختند. این پوشش ضدحریق در هنگام حوادث ناگوار به حفظ و نگهداری مقاومت سازه‌های ساختمانی کمک بسیاری می‌کند.
کد خبر : 935033

سعید دادور؛ مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره ساخت پوشش ضد حریق کربولاین به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: پوشش ضد حریق CARBOLINE  محصول پایه معدنی بر پایه سیمان است. این محصول با الهام از محصول ضدحریق شرکت کربولاین آمریکا مهندسی معکوس شده که از این حیث آن را با کیفیت ترین محصول ضدحریق داخل کشور و هم رده محصولات باکیفیت بین المللی قرار می‌دهد.

وی افزود: پوشش ضد حریق کربولاین پس از دریافت گواهینامه از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و انجام آزمایشات مقاومتی در کوره های آتش این مرکز، جهت محافظت سازه های فلزی و بتنی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر شرکت ما فرمول محصول خارجی را بازیابی کرده و توانستیم با بومی سازی این پوشش ضد حریق محصول داخلی تولید کنیم و در تمام ساختمان هایی که نیاز به مقاوم سازی سازه ها در برابر آتش وجود دارد میتوان از پوشش های ضدحریق کربولاین استفاده کرد.

دادور عنوان کرد: این محصول می تواند ساختمان را در بازده زمانی یک تا سه ساعت در برابر حریق محافظت کند تا در این فرصت زمان کافی برای خروج افرادی که در داخل حریق محبوس شده اند فراهم شود و همچنین این مدت زمانی امکان این را می دهد تا تیم های آتشنشانی به محل حادثه برسند و با بررسی منطقه به اطفای حریق بپردازند.

وی بیان کرد: مزیت این محصول نسبت به نمونه خارجی این است که نمونه داخلی با توجه به بومی سازی شدن محصول و استفاده از مصالح بومی سازگاری بهتری با آب و هوای کشور دارد و عملکرد بهتری را در برابر حریق انجام می دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: بخش اعظم مواد تشکیل دهنده این محصول از مواد داخلی استفاده شده اما به دلیل کیفیت بالای پلیمرهای خارجی این بخش از مواد محصول از مواد خارجی تهیه می شود.

دادور درباره کاربرد پوشش ضد حریق کربولاین افزود: هر ساختمان بلندی که از اسکلت فلزی یا بتنی ساخته شده باشد برای مقاوم سازی بیشتر می تواند از این محصول استفاده کند به عنوان مثال در صنایع ساختمان، پتروشیمی، صنایع گازی، پالایشگاهها، نیروگاههای اتمی، صنایع نظامی، بیمارستان ها، کلیه مراکز آموزشی، مسکونی و تجاری پوشش ضد حریق کربولاین قابل استفاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با بومی سازی شدن این محصول صرفه جویی ارزی اتفاق افتاده است چراکه در گذشته این پوشش ها با رقم های بسیار بالا از کشورهای دیگر تهیه می شد اما در حال حاضر این محصول با کیفیت مناسب و رقم بسیار پایین تر در داخل کشور تولید می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر