صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید جدیدترین تجهیزات اعلام حریق با طراحی داخلی

یک شرکت دانش بنیان فعالیت خود را در حوزه تجهیزات اعلام حریق و کشف گاز و با استفاده از تکنولوژی و فناوری روز جهت تولید کالای با کیفیت آغاز کرده و با طراحی تجهیزات بر اساس استاندارد‌های به روز بین المللی، باعث خلق محصولاتی ارزشمند و قابل رقابت با محصولات اروپایی شده است.
کد خبر : 935027

محسن برزی؛ مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در خصوص ویژگی این محصولات گفت: محصول آشکارسازان شعله با آشکارسازی و اعلام حریق پیشرفته ترین نوع آشکارساز است و به طور مستقیم و در اولین لحظه می توانند حریق را کشف کند.

وی افزود: این آشکار سازها به صورت آشکارسازهای فرابنفش، فروسرخ و ترکیب این دو تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: آشکارسازهای شعله ای از زمان گذشته به شکل نمونه های امریکایی و اروپای غربی تولید می شدند اما در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های متعدد کشور خلا بزرگی در این بخش احساس می شد به همین دلیل شرکت ما چند سالی است که به سمت بومی سازی فناوری این محصول در داخل کشور در حال حرکت است.

برزی عنوان کرد: مزیت تولید آشکارسازهای شعله‌ای در داخل کشور نسبت به نمونه خارجی بحث قیمت آن است که یک سوم نمونه خارجی است و نکته مهم دیگر اینکه محصولات داخلی پشتیبانی فنی دارند.

وی در ادامه گفت: اگر شرکتها نمونه خارجی این محصول را تهیه کنند در زمان نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه به دلیل اینکه نمایندگی در داخل کشور وجود ندارد دچار مشکل خواهند شد اما شرکت دانش بنیان ما با بومی سازی این محصول و گارانتی محصولات به مدت دو سال نیازهای مصرف کنندگان را تامین می کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: صنایعی مانند نفت و گاز، صنایع نظامی و به طور کلی صنایعی که با مایع اشتعال زا در ارتباط هستند از آشکارسازهای شعله ای استفاده می کنند.

برزی درباره بومی سازی شدن محصولات شرکت خاطرنشان کرد: دانش فنی محصول بومی سازی شده است اما سنسورهای حساس و IR  وارداتی هستند چراکه از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردارند و دو کشور در دنیا این قطعه را تولید می کند.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک برنامه‌ای برای صادرات محصولات شرکت به کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و عراق داریم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص صرفه جویی ارزی عنوان کرد: اگر یک شرکت 10 عدد از این محصول را از خارج کشور تهیه کند رقم بالای دلاری باید پرداخت کند و همچنین پشتیبانی فنی ندارد اما با بومی سازی شدن این محصولات با رقم بسیار پایین تر این محصول تهیه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر