صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا

اقبالی: تنش‌های بیرانوند مناسب یک بازیکن حرفه‌ای نیست/ ازبکستان جدی‌ترین حریف ما برای صدرنشینی است

مدرس فیفا گفت: حرف‌هایی که بیرانوند درباره پرداخت رشوه زده مسئله ساز است، اگر حقیقت داشته باشد، برای خودش هم مشکل ساز می‌شود.
کد خبر : 934979

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره لیست تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با ازبکستان و قطر در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: در این لیست نفرات جوانی دعوت شدند که برخی از آنها پیش از این هم دعوت شده بودند. این نفرات برای تیم ملی استاندارد نیستند، اما با تجربه‌ای که به دست می‌آورند، می‌توانند در آینده بازیکن تأثیرگذاری شوند. در نهایت با این بازیکنان جوان و پشتوانه‌ای که داریم به هدفی که مدنظر داریم نمی‌رسیم. نهایتاً به جام جهانی صعود می‌کنیم، اما توقع صعود به مرحله حذفی با بضاعتی که در تیم ملی می‌بینیم اتفاقی نیست که ممکن باشد.

جوانگرایی در فوتبال ما خیلی کند پیش رفته

وی افزود: شانس رفتن تیم ملی به جام جهانی زیاد است و یکی از دو تیم برتر گروه خود می‌شود ولی برای آنکه در مرحله گروهی جام جهانی موفق به صعود شود متأسفانه برای رقم زدن چنین اتفاقی هنوز به اندازه کافی بزرگ نشده‌ایم. حداقل ۵ سال پشتوانه‌سازی نیاز داریم تا بتوانیم به صعود از گروه‌مان در جام جهانی دست پیدا کنیم. با این چارچوبی که در حال حاضر تیم ملی دارد برای صعود به دور بعدی جام جهانی، نباید انتظاری داشته باشیم. جوانگرایی در فوتبال ما خیلی کند پیش رفته، امیر قلعه‌نویی در تلاش است تا از حداقل ظرفیتی که داریم نهایت استفاده را ببرد ولی زمان نیاز است تا نسل جدید بتواند در قواره تیم ملی شود. در دو بازی پیش رو دیدار اول با ازبکستان دشوارتر از بازی با قطر است. ازبکستان جدی‌ترین حریف ما برای صدرنشینی است، اما بعید می‌دانم قطر بتواند کاری را از پیش ببرد. اگر کیفیت همیشگی را داشته باشیم احتمال برتری مقابل ازبکستان را داریم.

حرف‌های بیرانوند مسئله ساز است

مدرس فیفا درباره اینکه علیرضا بیرانوند با حواشی زیادی که برای خود ایجاد کرده دچار افت شده و عملکرد ضعیفی داشته، یادآور شد: تصمیم سرمربی تیم ملی و کادرفنی او بر این بوده که بیرانوند دعوت شود، در مجموع ممکن است بازیکنانی رشد فنی خوبی داشته باشند، اما برخی از آنها از نظر فرهنگی و شعور اجتماعی یک مقدار مشکل دارند. بازیکنانی مثل بیرانوند داریم که شاید مطابق استاندارد‌های روز دنیا رشد نکنند ولی به کیفیتی می‌رسند که قابلیت دعوت به تیم ملی را پیدا می‌کنند. چنین بازیکنانی به لحاظ رشد اجتماعی و فرهنگی دچار مشکل می‌شوند و به طور کلی حرفه‌ای رفتار نمی‌کنند. تنش‌هایی که ایجاد می‌کنند مناسب یک بازیکن حرفه‌ای نیست. حرف‌هایی که بیرانوند درباره پرداخت رشوه زده مسئله ساز است. اگر حقیقت داشته باشد، برای خودش هم مشکل ساز می‌شود. از آن طرف قرارداد‌هایی با چنین بازیکنانی بسته می‌شود که به نظر من باید دو تا صفر جلوی این قرارداد‌های نجومی برداشته شود.

فاصله‌ای بین گلرهای تیم ملی نیست 

اقبالی خاطرنشان کرد: در شرایط بد اقتصادی مافیای فوتبال قرارداد‌هایی برای برخی بازیکنان رقم می‌زنند که اصلاً درست نیست و به پیکره فوتبال ما آسیب می‌زند. پول بیت‌المال بدون توجه به این مسئله پرداخت می‌شود که اصلاً توجه نمی‌کنیم بازدهی چنین پرداخت‌هایی چه خواهد بود؟ بازیکنانی که تا دو سال پیش ۳۰ میلیون تومان قرارداد می‌بستند قرارداد‌های نجومی می‌بندند. بدون توجه به اینکه توده‌ای از جامعه در حسرت چنین مبالغی هستند. ملی‌پوشانی داریم که در تیم‌های باشگاه خود بسیار آماده هستند. سردار آزمون و مهدی طارمی در تیم ملی نمی‌توانند عملکردی مشابه بازی‌های باشگاهی داشته باشند، چون تمرکز لازم را ندارند و ما بر اساس برنامه مدونی بازی نمی‌کنیم. دروازه‌بان استانداردی هم نداریم و آن روزی که خوب هستند به خاطر ضعف حریف است و روزی که اشتباهات کلیدی دارند به خاطر قدرت حریف است؛ بنابراین فاصله‌ای بین گلرهای تیم ملی نیست و گزینه‌ای نداریم که از بقیه متمایز باشد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر