صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

پایش محصولات خام کشاورزی پرمصرف

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: باتوجه‌به اینکه تنوع مواد غذایی از سایرین بیشتر است به نسبت میزان عدم انطباق در آزمایشگاه نیز برای این مواد که عمدتا خام هستند بیشتر است.
کد خبر : 934943

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری آنا، مهدی انصاری تصریح کرد: ازآنجاکه تضمین ایمنی و سلامت، کیفیت و کارآیی محصولات سلامت بر عهده وزارت بهداشت و به‌تبع آن سازمان غذا و دارو است بحث پایش محصولات سلامت در سطح عرضه جزو وظایف قانونی این سازمان است که همواره در حال اجراست.

وی افزود: به‌علاوه پایش محصولات خام کشاورزی نیز سال‌هاست که بر عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو گذاشته شده است. باتوجه‌به اینکه بحث پایش محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه نیز سال‌هاست که توسط سازمان غذا و دارو به‌عنوان یک وظیفه انجام می‌شود باید گفت که بیشترین عدم انطباق نمونه‌های آزمایشگاهی در حوزه غذاست که عمدتا به عدم انطباق محصولات خام کشاورزی در سطح عرضه مربوط می‌شود.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع تصریح کرد: در بین مواد غذایی نیز بیشترین عدم انطباق مربوط به محصولات خام کشاورزی مانند سبزیجات تازه‌خوری و میوه‌جات بیشتر به دلیل استفاده از سموم کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی ملزم شده است که تمام مزارع و باغ‌ها را شناسنامه‌دار کند، گفت: در حال حاضر میزان پایش محصولات خام کشاورزی محدود به چند محصول پرمصرف است که توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد؛ در صورت شناسنامه‌دار شدن محصولات و البته توسعه آزمایشگاه‌های خصوصی می‌توان محصولات بیشتری را مورد پایش قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سموم کشاورزی
ارسال نظر