صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۷ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳

بینایی سنجی کودکان 3 تا 6 سال آغاز شد

بنا بر اعلام سازمان بهزیستی, والدین می‌توانند به همراه کودکان 3 تا 6 سال برای غربالگری بینایی به پایگاه‌ها در سراسر کشور مراجعه کنند.
کد خبر : 934893

به گزارش خبرگزاری آنا، والدین جهت مشاهده پایگاه های غربالگری بینایی می‌توانند به آدرس اینترنتی سازمان بهزیستی کشور مراجعه کنند.

غربالگری آمبلیوپی یا تنبلی چشم از سال ۷۵ یکی از برنامه های مهم سازمان بهزیستی است که کودکان ۳ تا ۶ ساله جامعه هدف این برنامه هستند.

آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک زمان طلایی برای تشخیص و درمان دارد که اگر این زمان طلایی بگذارد می‌تواند آسیب‌هایی را برای کودک به همراه داشته باشد که منجر به معلولیت بینایی شود. به همین دلیل، کودکان ۳ تا ۶ ساله هر سال کودکان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورتی که غربالگر آموزش دیده بهزیستی کودکی را شناسایی بکنند که مشکل دارد به اپتومتریست‌های همکار برنامه ارجاع می‌شوند.

در صورتی که کودک نیاز به اقدامات جراحی داشته باشد به چشم پزشکان همکار برنامه ارجاع می‌شوند و کمک هزینه‌های مربوط به مداخلات از جمله عینک و هزینه‌های جراحی توسط سازمان بهزیستی به خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.از سال ۱۴۰۱ بنیاد ۱۵ خرداد در تامین هزینه‌های عینک، همراه با سازمان بهزیستی و خانواده‌های نیازمند کمک رسانی می‌کند.

برای دریافت خدمات غربالگری لازم است که خانواده‌ها کودک خود را به پایگاه‌های غربالگری ببرند. پایگاه‌های غربالگری بهزیستی هم به صورت دائمی و هم به صورت سیار وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر