صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۳ - ۱۵ مهر ۱۴۰۳
رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری:

ایجاد ذخیره استراتژیک نیازمند تجهیزات ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار است

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به پیش‌بینی ایجاد ذخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی در برنامه هفتم توسعه، ایجاد اسن ذخیره نیازمند ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار دانست.
کد خبر : 934772

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا، دومین نمایشگاه تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ایران مِد با حضور سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس سازمان غذا و دارو دز نشست خبری نمایشگاه تجهیزات و ملزومات دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی با اشاره به دومین سال برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد:. اگرچه پیشنهاد تجمیع نمایشگاه‌ها به ما ارائه می‌شود، اما تنوع برگزاری این نمایشگاه‌ها بسیار بهتر است، چرا که اولویت ما  ارائه بهترین‌ها و ایجاد روحیه مثبت در میان تولید‌کنندگان است.

محمدی با بیان اینکه عرضه محصولات جدد و دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های مختلف یکی از اولویت‌هایمان نمایش محصولات جدید و دانش‌بنیان است، گفت: محصولات جدید در مقایسه با محصولاتی که در حالت عادی تولید می‌شود برای مخاطبان این حوزه که عموم مردم نیستند، جذاب‌تر است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در نمایشگاه آی‌مد  علاوه بر تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی بسیاری از افراد مانند دانشجوها، دانش آموزان، پژوهشگران و... می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به عدم آگاهی مردم در خصوص برخی محصولات ایرانی، اظهار کرد:  توصیه ما این است که در خصوص این نمایشگاه‌ها اطلاع رسانی خوبی انجام شود تا افراد در جریان آن قرار بگیرند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مکاتباتی انجام شده تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت باید اولویت همه باشد، گفت: برخی از مسئولان سلامت را اولویت خود می‌دانند، اما زمانی که موضوع اعتبارات و می‌شود، حوزه سلامت در رده ششم قرار می‌گیرد.

محمدی در خصوص میزان بدهی تأمین اجتماعی به شرکت‌های تجهیرات پزشکی گفت: در حال حاضر تأمین اجتماعی نزدیک به ۱۵ همت به شرکت‌های تجهیزات پزشکی بدهی دارد.

وی در ادامه در خصوص تأمین نقدینگی این سازمان گفت: در حال حاضر در تأمین نقدینگی مشکلات زیادی داریم. اصلاح سیاست‌های ارزی یکی از بحث‌هایی بود که سازمان غذا و دارو از سال ۱۴۰۱ آغاز کرد، اما هنوز نتوانسته‌ایم برای تجهیرات پزشکی آن را اجرا کنیم. زیرا می‌خواستیم در حوزه دارو به کفایت برسیم و بعد وارد حوزه تجهیزات شویم.

او همچنین در رابطه با سهمیه ارز ۴۲۰۰ تومانی در ۶ ماهه اول سال جاری گفت: در ۶ ماه اول سال، ۶۰۰ میلیون دلار سهمیه ارز ۴۲۰۰ برای خرید ملزومات مصرفی در نظر گرفتیم. اما از آنجایی که در قانون بودجه، ارز ۴۲۰۰ نداریم، قرار شد تفاهم نامه بنویسیم.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: درخواست ما این است که ۶۰۰ میلیون دلار برای ۶ ماهه دوم تمدید شود. البته هنوز روی این نظر بحث وجود دارد.

وی افزود: در بحث نقدینگی پیگری لازم را داریم انجام می‌دهیم و تمام تلاشمان بر این است که تسهیلات ریالی در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه ایجاد زخیره استراتژیک تجهیزات پزشکی نیز گفت: این مهم نیازمند ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار در بودجه سازمان غذا و دارو است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دارو تجهیزات
ارسال نظر