صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری اولین اجلاس بین المللی گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، زبان فارسی میراث معنوی مشترک

اولین اجلاس بین المللی گفت‌وگوهای علمی و فرهنگی مدیران مراکز و دپارتمان های زبان فارسی دانشگاه های ایران و دیگر کشورهای آسیایی به میزبانی دانشگاه نیشابور با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم برگزار شد.
کد خبر : 934749

به گزارش خبرگزاری آنا، اولین اجلاس بین المللی گفتگوهای علمی و فرهنگی مدیران مراکز و دپارتمان های زبان فارسی دانشگاه های ایران و دیگر کشورهای آسیایی با حضور خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و  کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه های استان خراسان رضوی به میزبانی دانشگاه نیشابور برگزار شد.

این اجلاس با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تمرکز بر محورهای ادبیات کلاسیک فارسی و پیوند ملت ها، ادبیات معاصر در حوزه تمدنی زبان فارسی، زبان و ادبیات فارسی در فرهنگ شهرها (نیشابور، سمرقند، بخارا، بلخ، هرات و ... )، بررسی راهکارهای تدام و توسعه همکاری ها با تاسیس مجمع بین المللی همکاری های علمی و فرهنگی زبان و ادبیات فارسی و راه اندازی دبیرخانه مجمع، طی دو روز با برگزاری 3 پنل علمی تخصصی و کارگروهای منطقه ای در دانشگاه نیشابور به کار خود ادامه می دهد.

برگزاری این اجلاس در نیشابور به عنوان یک فرهنگ شهر با تاریخ تمدن و پیشینه غنی که در ادبیات و فرهنگ فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ فرصت مناسبی برای گردهمایی اساتید و دانشمندان حوزه زبان و ادبیات فارسی در کشورهای آسیایی با هدف پاسداشت و گسترش این میراث معنوی است.

در این اجلاس بیش از ۲۰ نفر از مدیران مراکز دانشگاهی و دپارتمان‌های فارسی زبان از کشور‌های هند، پاکستان، بنگلادش، قزاقستان، ارمنستان، ازبکستان، گرجستان، ترکیه، قرقیزستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند، افغانستان و همچنین دو کشور عراق و لبنان و اساتید نخبه و برتر رشته زبان و ادبیات فارسی بیش از 30 دانشگاه ایرانی حضور دارند.

هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد تعاملات فرهنگی و ترویج فرهنگ مشترک میان کشور‌های آسیایی فارسی زبان است و برگزاری کارگاه‌های زبان فارسی، پنل‌های بحث و تبادل نظر و ارائه مقالات علمی با هدف شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در مسیر ترویج زبان فارسی در قاره آسیا از برنامه‌های این اجلاس ۲ روزه است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر